Annons
Gammal 2020-01-15, 09:12
plenty1

Abe Normal skrev: Min åsikt är att småbildsfoto är en smal sak för en modern dator. Jag skulle fokusera på en dator man trivs med och som har en hyggligt bra skärm för foto. Lagringsmedia är inget issue längre, det är bara att ta med en extern lagringsdisk 3.0.
Fotar också med mellanformat ( Fuji) och bilder i Raw. Bilderna blir rätt stora.
Gammal 2020-01-15, 09:32
Abe Normal

plenty1 skrev: Fotar också med mellanformat ( Fuji) och bilder i Raw. Bilderna blir rätt stora.
Fotar Canon och har inte samma angenäma problem :-) Kanske får backa från mitt råd med tanke på stora bildfiler, men tror ändå en hyggligt bra bärbar räcker långt. Så länge det är foto vill säga. Reser man och vill kunna redigera då kan en bra skärm vara viktig.
Gammal 2020-01-15, 09:34
plenty1

Abe Normal skrev: Fotar Canon och har inte samma angenäma problem :-) Kanske får backa från mitt råd med tanke på stora bildfiler, men tror ändå en hyggligt bra bärbar räcker långt. Så länge det är foto vill säga. Reser man och vill kunna redigera då kan en bra skärm vara viktig.
Bra tanke ang skärm, tänker du på ngn speciell skärmtyp?
Gammal 2020-01-15, 09:41
Abe Normal

plenty1 skrev: Bra tanke ang skärm, tänker du på ngn speciell skärmtyp?
Faktiskt inte, har inte helt koll idag men vet att bärbara skärmar har blivit mycket bättre sedan jag köpte min bärbara. Så att man har det i åtanke. Sedan spelar vikten roll (jobbigt o släpa på) och vilken storlek man vill ha på skärmen.
Gammal 2020-01-15, 10:33
Falumas

Jag använder ofta pennan på touchscreenen på mina Surface när jag bildredigerar.
Har dock nästan alltid med en portabel mus också. Tangentbordet använder jag högst sparsamt när jag bildredigerar.

Håller annars med om att lagringsutrymme är en begränsande faktor. Har 512GB på min Surface pro och 1tb på min Surface book.
Pro:n använder jag bara för bildredigeringen, men den måste jag ofta tömma på bilder för att ha plats. Surface Booken använder jag för video och den har ofta bara plats för det jag precis då håller på med.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:29.

Tether Tools Air Direct Wireless Tethering System