Annons

Överföra från kamera->smartphone

Produkter
(logga in för att koppla)

ErlandH

Aktiv medlem
Du får nog ett ganska långsamt kort för Erlands pris, men du lär klara dig med 500-700 kr ...
Visst, inte supersnabbt, men i alla fall V30-klassade. Att filma i 4K går finfint. (De jag köpte för 299 kr styck var Lexar SDXC Professional 667X.) Om man plåtar sport och liknande i raw lär kameran behöva göra lite pauser ibland för att spara ner bildserierna på kortet.
 

Orre

Avslutat medlemskap
Det fungerade INTE som jag ritat på bilden :-(

Sätter jag i en USB-sticka istf kamera, så fungerar det perfekt, stickan dyker upp som "mass-storage", men om jag ansluter kameran händer ingenting.

Ska testa att ansluta en minneskortläsare bara för att se om det fungerar.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det fungerade INTE som jag ritat på bilden :-(

Sätter jag i en USB-sticka istf kamera, så fungerar det perfekt, stickan dyker upp som "mass-storage", men om jag ansluter kameran händer ingenting.

Ska testa att ansluta en minneskortläsare bara för att se om det fungerar.
Minneskortläsare har större chans att fungera, för det bör bli en masslagringsenhet.
Kameran använder antagligen MTP/PTP, så det är det protokollet du behöver få fart på om det ska gå.
 

apersson850

Aktiv medlem
Varför tar man inte bara med sig några fler minneskort? Varför ska bilderna överföras någonstans alls innan man kommer hem igen?
 

Orre

Avslutat medlemskap
Fick tid att testa lite bättre nu och det visar sig fungera alldeles utmärkt enligt min skiss tidigare.

Bara att dra ner "rullgardinen" på luren, så kan man välja längst ner Canon kamera (bild1) och sedan får jag välja mellan 3 appar(bild2) och alla 3 fungerar för att föra över filerna från kameran->smartphone.

Så, då var det löst. :)
 

Bilagor

Jacobssons

Aktiv medlem
Lite samma ämne, hoppas Ok att jag passar på att fråga:

Kan jag, från min Fuji X-T20, få bilderna till min PC trådlöst? Snarare är min PC ansluten via kabel - men det är ju liksom samma router som används. Hade varit ursmidigt att slippa fippla med sladd och / eller minneskort/usb lösning?

Kanske jag som krånglar till det?
 

Orre

Avslutat medlemskap
Lite samma ämne, hoppas Ok att jag passar på att fråga:

Kan jag, från min Fuji X-T20, få bilderna till min PC trådlöst? Snarare är min PC ansluten via kabel - men det är ju liksom samma router som används. Hade varit ursmidigt att slippa fippla med sladd och / eller minneskort/usb lösning?

Kanske jag som krånglar till det?
Har din kamera wifi, så behöver du ju bara det program som hör till kameran installerat på din PC.

Har den INTE wifi, så går det ev. att lösa genom att köpa ett minneskort med wifi-funktion.
 
ANNONS