Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

Mr_North

Medlem
Hos Einfinity får man INTE välja leveransställe. Man får det hemkört, på gott och ont.

Jag hade satsat på A9 Mark 2 :) är super nöjd med min.

Hälsningar Föredetta Canon användare
Ja jag tror det blir en A9 Mark 2, hade jag redan haft en Mark 1 så hade det nog inte varit värt att uppgradera men när man tar steget in så är det värt att ta den nyare modellen direkt tror jag :)
 

Mr_North

Medlem
Nej jag hade inget val, paketet kom till ombud.
10 bilder per sekund kommer jag aldrig få ur min A7riv, bedömmer att jag kanske kunde få max 5 bilder per sekund på manuell fokus, jpg o medium kvalitet...så a9:an är ett bättre val ur det perspektivet i alla lägen :)
Men A74:an kändes bra att packa upp, tykte den var skön i handen och nu har jag programerarat snabbknapparna som min A7iii:a så det var bara tuta och köra. Köpte den flr Aps-c läget med sina 26 mpixlar och just nu sitter adapterad (metabones) Sigma 18-35 på och det ser riktigt bra ut.

Om du shoppar så glöm inte att ändra från Paypals valutaomvandling till kreditkortets omvandling, det spar du säkert en tusenlapp på.
Megepixeln på A7RIV lockar lite men jag har läst att den inte lirar ihop med Sonys 200-600 som jag tänkte använda, sen vill jag få lite bättre iso hantering då jag kört halvformat länge nu, A7RIV ser ut att vara brusig redan från lägre iso med så mycket megepixlar.

Läste ett tidigare inlägg från Daniel Andersson att han fick välja om han ville ha hemkörning eller hämta hos ombud när han beställde från E-Infinity.

Ja just det, ska ändra så man kör med kreditkortets omvandling istället.
 

PMD

Aktiv medlem
Inget av dem lyckas jag hitta för att se på i efterhand. Jag hittar ingen annan som har tagit upp det heller. Någon med bättre google-fu här?
 

Third eye

Aktiv medlem
Inget av dem lyckas jag hitta för att se på i efterhand. Jag hittar ingen annan som har tagit upp det heller. Någon med bättre google-fu här?
Det är väll ingen superintressant i sig egentligen. Bara jag som reagerade eftersom jag hade en kamera påväg från england och ytterligare ett inköp att göra. Och att jag tidigare tagit upp det här.
Hörde inte inslaget i sin helhet och såg inte vilken kanal det togs upp på, men det tycks vara detta:
https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/febrilt-arbete-på-svenska-företag-inför-brexit-12520645
 

PMD

Aktiv medlem
Det är väll ingen superintressant i sig egentligen. Bara jag som reagerade eftersom jag hade en kamera påväg från england och ytterligare ett inköp att göra. Och att jag tidigare tagit upp det här.
Hörde inte inslaget i sin helhet och såg inte vilken kanal det togs upp på, men det tycks vara detta:
https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/febrilt-arbete-på-svenska-företag-inför-brexit-12520645
Tack! Just den där sidan fungerade lite dåligt, men du gav mig bättre sökord så jag hittade samma klipp här.

Det står i texten under videon att "på många svenska företag pågår en febril aktivitet med att få klart allt pappersarbete före utträdesdatumet den 31 januari", men det tror jag är ett missförstånd. I videon sägs heller inget om att tullkrediterna måste vara klara före sista januari i år. Det finns väl en liten möjlighet att den brittiska tullen har tolkat utträdesavtalet annorlunda, men jag tvivlar på det.

Jo, jag tycker att det är intressant (om än kanske inte superintressant :) att få klarhet i vad som verkligen gäller. Jag tror nog mer på vad som står på Tullverkets webplats (som länkats till i ett tidigare inlägg i den här tråden).

Sen är det ju alltid intressant att se hur bra eller dålig koll våra nyhetsmedia har på verkligheten.
 

cardazio

Aktiv medlem
Fick fram igår att de är kvar i unionen i tull och momshänseende under övergångsperioden. Övervägde själv att läsa beställning innan pga hittade inget klart snart innan dess.

Dålig info från myndigheterna men egentligen det enda rimliga mtp att det är den irländska frågan som är olöst.

Tullavgiften är rätt försumbar. Importmoms däremot.. tullverket bryr sig inte om moms och skatteverket skiter i tull dvs man ska inte lita på beskrivningar utanför deras respektive område. Ordning och reda 😀
 

lonian

Aktiv medlem
Ok, då får man hoppas att det går fort i leveransen som det gjort för dig :)

Jag har funderat ett tag på att hoppa på det spegellösa tåget och gå över till Sony från Nikon, har väntat lite för att se vad Nikon ska komma med men deras spegellösa är ju fortfarande inte i klass med Sony och kommer nog inte vara det på ett tag.
Ska man gå efter vad fattning gäller och så vidare så låter det ju som att Nikon vinner. Visst har väl Sony bättre autofokus idag men de har minsta fattningen. Ska bli kul att se vad Sony måste göra i framtiden när Nikon och Canon kommit ifatt gällande autofokus.
 

Mr_North

Medlem
Ska man gå efter vad fattning gäller och så vidare så låter det ju som att Nikon vinner. Visst har väl Sony bättre autofokus idag men de har minsta fattningen. Ska bli kul att se vad Sony måste göra i framtiden när Nikon och Canon kommit ifatt gällande autofokus.
Visst finns det fördelar med Nikons nya större fattning men för mig som fotar fåglar (flygande) och lite sport så finns det ju inte så många Z objektiv som är gjorda för det just nu, visst man kan köra adapter som fungerar bra men helst vill man slippa adapter, det ska ju komma en Z 200-600mm ryktas det om men det blir nog till nästa år.
Angående autofokusen så tror jag det kommer ta lång tid innan Nikon kommer i närheten om man ser till hur Z6 och Z7 presterar i AF, dom är ju inte jätte dåliga men jämfört med A9 så är det nog några år tills Nikon har en spegellös kamera som har kommit ikapp :)
Om dom är ikapp om 2-3 år så kan jag ju alltid byta tillbaka igen, har bara haft Nikon i mindre än 3 år och är bara investerad i 1 hus och 3 objektiv :)
 

Falumas

Aktiv medlem
Det är väl bara på följande fokus när det du följer döljs ett tag som Sony har en viss fördel? Eller har du läst något annat?
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Är då inne på E - Infinity och försöker lägga några grejer i varukorgen, men det går inte. Måste man ha ett konto på nämnda företag för att kunna handla !? Försöker klura ut hur man skall skapa ett konto, men inte ens det klarar jag av att hitta. Har köp stoppats p gr av den stundande Brexit, måhända !?

Edit: Lyckades knäcka den gordiska knuten :).
 
ANNONS