Annons

Kameraryggsäck som klarar 12" lapop och kamera + minst 4 objektiv + blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

aMpari

Medlem
Hej, jag söker en väska till min kamera plus några objektiv. Jag vill också ha möjlighet till att tå med en lätt och tunn notebook på 12" i ryggsäcken tillsammans med alla kamerasaker,

Just nu har jag inte så mycket utrustning, men det kommer att utökas;
- Canon EOS 60D + monterat batterigrepp
- 17-55mm f/2,8
- 50mm f/1,8

Det som står på tur ä att hitta en begagnad Canon 430EX II och sedan ett Canon 70-200mm L f/4 då det verkar vara ett prisvärt köp. Jag ska nog sälja mitt 50mm också då standardzoomen är lika skarp och är tillräckligt ljuskänslig. Efter 70-200 så skulle jag tro att det blir ett macro-objektiv av något slag för att skapa nya möjligheter i fotograferingen. Så ungefär så kommer väskan vara fylld till slut tillsammans med något extra minneskort, fjärutlösare och andra standardsaker som filter och laddare.

Jag vill även ha möjlighet till att snabbt och smidigt ta fram kameran ur väskan samt stoppa ner den igen när man har fotat klart. Regnskydd är ett stort plus men känns inte som ett måste. Åt vilket håll bör jag kolla?

Mvh och tack på förhand!
//aMpari
 

Archangel79

Aktiv medlem
Själv ligger jag i startgroparna för att köpa en ny kameraväska också och det kommer med största sannolikhet bli en Kata 3n1-20. Verkar ruggigt smart! Den känns lagom stor (varit och pillat på den) och den verkar riktigt versatil. I den varianten får man "bara" ned kamera med objektiv på (Har prövat med min 60D med 17-55 2.8IS och den går precis ned med motljusskyddet på) två till objektiv, en blixt och lite extra plats för annat. Sen har den ju ett fack på toppen för lite allehanda saker. Så finns en variant som heter 3n1-22 som också har ett fack för en 12" dator.

Men sen finns ju dess storebror 3n1-30 (och med datorfack 3n1-33) som nog definitivt fyller dina behov.
http://www.kata-bags.com/product.asp?p_Id=19773&Version=Photo
 

aMpari

Medlem
Själv ligger jag i startgroparna för att köpa en ny kameraväska också och det kommer med största sannolikhet bli en Kata 3n1-20. Verkar ruggigt smart! Den känns lagom stor (varit och pillat på den) och den verkar riktigt versatil. I den varianten får man "bara" ned kamera med objektiv på (Har prövat med min 60D med 17-55 2.8IS och den går precis ned med motljusskyddet på) två till objektiv, en blixt och lite extra plats för annat. Sen har den ju ett fack på toppen för lite allehanda saker. Så finns en variant som heter 3n1-22 som också har ett fack för en 12" dator.

Men sen finns ju dess storebror 3n1-30 (och med datorfack 3n1-33) som nog definitivt fyller dina behov.
http://www.kata-bags.com/product.asp?p_Id=19773&Version=Photo
Det där är _PRECIS_ vad jag letar efter, men till ett något humanare pris. 1300+ SEK bland de billigaste butikerna på prisjakt däribland Webbhallen. SÅ hade det funnits liknande funktion (där det kanske inte blir en ryggsäck med två remmar utan en sling-modell helt enkelt av billigare märke?

Ska kolla runt lite om det går att hitta begagnat,det är mellanmodellen.

Tusen tack för ett givande och hjälpsamt svar, det fick mig helt in i rätt banor!

Mvh
Tommy
 

namon

Aktiv medlem
Vad roligt att du har nästan identisk utrustning som jag. Jag har 60D + 10-22 + 17-55 + 70-200/4 + 50/1,8 samt en 13" MacBook air i min Dakine-ryggsäck. Den öppnas mot ryggen, så den är något enklare än andra ryggsäckar att få ur kameran eftersom du lägger den ner och öppnar. Samt du slipper lägga hela ryggsidan mot marken / snön. Den är tänkt som en snowboardfotoryggsäck. Uttagbara kameradelen är helt underbar. Tre väskor i ett (kameraryggsäck, vanlig ryggsäck samt en visserligen ful men ändå användbar "messenger" kameraväska).

Regnskydd har den också samt bra fack och utrymme för en tröja etc. Datorfack har den egentligen inte, men en tunn dator ligger stabilt bakom kamerablocket man kan ta ur. Helt ok bärsele samt det viktigaste för mig som bär den hela dagarna: den är lätt. Inga extra kg att släpa på i onödan som på så många andra (kameraryggsäckar).

Fantastiskt värde för pengarna!
 

Maabse

Aktiv medlem
Hej! Jag har en Kata 3n1-20 och är på många sätt supernöjd. Den är mycket bekväm att bära (flera olika sätt) och grejerna packas tajt och "säkert". Men -- man växer ganska snart ur den när man börjar skaffa fler grejer. Jag önskar att jag köpt den större modellen, 3n1-30.
 

namon

Aktiv medlem
Jag länkade in Dakine-väskan till tråden, men kom på att alla kanske inte kollar högst upp. Det är iaf deras Mission-väska jag refererar till ovan: http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=7493136

Jag köpte först en stor National Geographics-väska för att precis som du tänkte "kunna få upp kameran snabbt". Men efter att ha testat den en kort stund i lägenheten skickade jag tillbaka den, det var helt enkelt alldeles för tungt med alla grejer i för en messengerbag. Snedbelastningen blev alldeles för stor. Dessutom var väskan mycket större än jag hade föreställt mig, men snygg är den. ;) http://www.cyberphoto.se/info.php?article=700159
 

p.cole

Aktiv medlem
jag har 3n1-11 och är helnöjd! får ner en eos60d + 400f5.6, 10-22, 50mm, ex430, laddare och ipad. köpt till stativhållaren och får på ett mkc3-h01 (litet smidigt stativ)

det blir lite baktungt, och det vore nog behagligare med en bredare väska. men so far är jag supernöjd. troligen den bästa ryggan jag haft.

smidigt att man kan både köra som sling och vanlig ryggsäck, för som alla vet, sling blir rätt tröttsamt för axeln efter ett tag.
 
ANNONS