Annons

Fotosidan och Internet Explorer 11

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan Pihl

Aktiv medlem
Jag använder normalt Firefox eller Chrome, men ibland även Internet explorer 11. Jag provade att att gå in på Fotosidan med Internet explorer, och det såg inte så bra ut. Alla bilder visas hela tiden i 100%, vilket gör att man bara ser små utsnitt av bildern i t ex bloggar och i grupper, tills man klickar på dem.
Så jag tänkte bara fråga; görs sidan för dem som fortfarande använder Internet Explorer 11, eller tar ni ingen hänsyn till dessa användare längre?
Kan vara bra att veta, för isf använder jag inte denna när jag ska logga in på fotosidan nåt mer.
Eller om det bara är nåt tillfälligt fel?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ganska trött på det eviga sorgebarnet IE. Det är märkligt att den alltid skall ha specialkod från vårt håll för att lira. Och så har det alltid varit och gäller alla webbplatser.

Nu ligger det runt 4-5% av besökarna från IE så det är inte mycket folk som surfar men den totalt sett men det borde såklart lira. Kan du skicka en skärmdump och kopierad URL till vår redaktionsadress? redaktion@fotosidan.se så skall vi kika.

God fortsättning!
 

bildsten

Aktiv medlem
Det har ju alltid funnits en viss skillnad i hur sidor renderas i olika webläsare. Vissa sidor och funktioner fungerar bättre i tex Firefox och andra fungerar inte alls där utan man måste ha IE. Ett exempel på det senare är t.ex Skype för företag. Firefox funkar inte heller hos Crimson utan där är det Chrome som gäller.
Jag kollade nyss lite på Fotosidan och några andra sidor med Firefox 64.0 och IE 11.195 (som jag använder ytterst sällan) sida vid sida och blev förvånad över hur lika de renderade sidorna, det var väldigt små skillnader. Firefox scrollar mjukare och har mera distinkt text vad jag kunde se. Jag använder Win 10 på en nästan 8 år gammal HP EliteBook workstation med ett nVidia grafikkort Quadro 4000M om det har betydelse.

Så frågan är var problemet finns hos TS.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Om jag vore fotosidan skulle jag lagt upp en skylt som varande för IE och låta det vara. Är ju helt idiotiskt att göra något för IE och Microsoft har ju till och med övergett edgemotorn.

Lägg krutet på att nya funktioner och resa upp gammalt istället.

@johan Phil
Bättre att du byter webbläsare än att fotosidan ska lägga ner massa tid för att du och några få till använder gammalt skräp!
 

Johan Pihl

Aktiv medlem
Om jag vore fotosidan skulle jag lagt upp en skylt som varande för IE och låta det vara. Är ju helt idiotiskt att göra något för IE och Microsoft har ju till och med övergett edgemotorn.

Lägg krutet på att nya funktioner och resa upp gammalt istället.

@johan Phil
Bättre att du byter webbläsare än att fotosidan ska lägga ner massa tid för att du och några få till använder gammalt skräp!
Som sagt, jag använder mest Firefox eller Chrome. Provade bara att gå in här då jag satt på MS IE 11, och reagerade på att bilder visas lite konstigt. Därför undrade jag om FS helt övergivit den. Jag tror att jag inte är den enda i hela världen som gått in på fotosidan med MS IE 11, det finns nog fler än jag.
 
ANNONS