Annons

Fågelidentifikation

tumlaren

Aktiv medlem
Jag kan inte känna igen denna fågel. liknar vitögd dykand på ögonen. Hybrid mellan brunand och vitögd dykand? [Bilden är tagen nere i Lunds reningsdammar[/B]
 

Bilagor

jnd65

Avslutat medlemskap
Hej!

Lite fågelbilder jag skulle behöva hjälp med att identifiera
Bild 1, En sångare, men vilken?
Bild 2: Undrar ifall denna går att identifiera :) Tagen den 30 augusti 2015, Södra Näs Halland, jag försökte hitta Aftonfalken som höll till i området, jag lyckades få denna suddiga fågel, går det att avgöra vad det är för fågel?
Bild3: En sångare, men vilken?
Bild 4: Rörsångare?

MVH Annelie

Bild 2 kan väl vara en Nattskärra.
 

Tbirder

Aktiv medlem
Hej!

Lite fågelbilder jag skulle behöva hjälp med att identifiera
Bild 1, En sångare, men vilken?
Bild 2: Undrar ifall denna går att identifiera :) Tagen den 30 augusti 2015, Södra Näs Halland, jag försökte hitta Aftonfalken som höll till i området, jag lyckades få denna suddiga fågel, går det att avgöra vad det är för fågel?
Bild3: En sångare, men vilken?
Bild 4: Rörsångare?

MVH Annelie
Bild 2 är en ung gök.

Bild 1 och 4: Rör-/kärrsångartyper. Bild 4 bör vara rörsångare, men jag reserverar mig..

Bild 3: Gran-/lövsångartyp, som lutar åt granhållet..


Mvh Toni
 

gavia

Aktiv medlem
Och vad är detta för gäss? De gick och betade tillsammans med ca 50 kanadagäss på Alnö utanför Sundsvall. Kan det vara fjällgäss tro?
/Thomas
Bilden är rätt kass i det hänseendet att det är svårt att se avgörande karaktärer. inte heller kan jag förstora mycket och trots att jag har stor skärm är det svårt att till 100% spika. men det är inte fjällgäss. jag lägger min peng på spetsbergsgås. har du bilder där näbb eller ben syns bättre eller flyktbilder bakifrån underlättar det.

Med vänlig hälsning peter berglin
 

krämskaft

Aktiv medlem
Bilden är rätt kass i det hänseendet att det är svårt att se avgörande karaktärer. inte heller kan jag förstora mycket och trots att jag har stor skärm är det svårt att till 100% spika. men det är inte fjällgäss. jag lägger min peng på spetsbergsgås. har du bilder där näbb eller ben syns bättre eller flyktbilder bakifrån underlättar det.

Med vänlig hälsning peter berglin
Håller med om kass bild. Den är tagen när jag fotade kanadagäss med 600 mm från bil. Dessutom är den ordentligt kroppad. Jag såg inte dessa gäss förrän jag kom hem. Och det är enda bilden tyvärr.

För övrigt har ingen annan sett spetsbergsgäss i området i år vad jag vet. Däremot dito grå- och säd-...
/Thomas
 

Arne1453

Aktiv medlem
Vad är detta, kanariefågel? Helt citronmättat gult huvud som lyste på långt håll. Hittar inte någon i fågelboken som liknar denna. I storlek som en gulsparv men en sådan kan det väl inte vara?
Sågs idag 31 mars vid Vassjön, Sör Amsberg, Borlänge.
 

Bilagor

ANNONS