Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildspel med musik.

Produkter
(logga in för att koppla)

kamy

Ny medlem
Hejsan, jag har massor av foton som jag skulle vilja komponera olika bildspel utav och lägga till musik på för att kunna ladda up på nätet.

Hur går jag till väga? Vad är bäst att göra bildspel i, flash/java bla bla.. är det svårt? lätt? osv...

Viktigast av allt, om du finner tiden till att svara, en liten göra-bildspel-for dummies till mig tack ;) Om du har tid dvs.

mvh/ Kamy
 

Graal

Avslutat medlemskap
Lättarbetat program med bl.a steglös övertoning som inte hackar och med möjlighet att lägga på ljudfiler. Skapar en fil som kan spelas upp på de flesta datorer utan särskild programvara. Finns också länkar till exempelbildspel här.

PicturesToExe
 

Midhrafn

Aktiv medlem
Acd FotoAngelo v.2

En plug-in till Acdsee. Ganska simpel men lättanvänd. Många transitioner att välja mellan. Går att lägga till wave, mp3, mid ljud, . Den fixar bildspel i *.exe format samt screensaver med eller utan installationsfil. Funkar från version 5 och uppåt. 30 dollar vill dom ha för progget, tycker detta är lite dyrt för ett så pass simpelt program.



http://www.acdsystems.com/english/categories/pluginsproducts/index

Lycka till med bildspels byggandet!!
Tommy
 

cwe

Aktiv medlem
Hej,
en liten varning bara, kolla att det verktyg du använder också håller synken mellan bildväxling och musik då du gör om den till slutformatet (exempelvis exe-filer).

Jag har för mig att det funkade sämre med Fotoangelo, exempelvis. Själv har jag använt Photodex ProShow Gold, och den funkar klockrent. Jättebra resultat, det bästa verktyg jag använt ialla fall. :)

Lycka till!
-Christian
 

Graal

Avslutat medlemskap
kamy skrev:
Tackar för hjälpen grabbar.. presenterar resultatet här senare om ni är intresserade av d.
Vore kul att se. Har själv PicturesToExe men har inte haft tid att använda det så mycket. Blev inspirerad av en annan tråd där ett bildspel med svartvita Magnumfotografbilder var på tapeten. Någonting med "nymedia" tror jag tråden hette. Kanske får jag ihop något framöver.......? Förresten hur ska man kunna presentera ett bildspel här på fotosidan? Kanske något för redaktionen att fundera på? Som det är nu går det väl knappast?
 

kamy

Ny medlem
Jag sitter och försöker lära mig Macromedia Director. Det är tydligen ett bra alternativ ifall man vill presentera saker på webben, i och med att man kan spara sina bildspel i flashformat också och inte bara exe.
 

ulltand

Aktiv medlem
Någon som har fler förslag? Jag ska sätta ihop ett bildspel med musik till scouterna - så ett gratisprogram är vad jag är på jakt efter...
 

Baldwin

Aktiv medlem
De skriver ju citat;"Download a free, fully functional evaluation edition"

Så det är nog fullversionen, bara det att den är begränsad till några dagar. typ 30.
 

ulltand

Aktiv medlem
Baldwin skrev:
De skriver ju citat;"Download a free, fully functional evaluation edition"

Så det är nog fullversionen, bara det att den är begränsad till några dagar. typ 30.
Jo, såg det nu. Jag blev väl för ivrig, och så lät det lite för bra :)

Tack för era tips!
 

perhel

Aktiv medlem
Ja...det gör ju det...tyvärr kan jag inte gå in här på Fotosidan och avslöja hur man löser det :)
men det finns knep...det försvinner när du reggar programmet...
 

Wil

Medlem
Tänk på att det är lite känsligt vilken musik man väljer om man ska lägga ut den på nätet. Som jag tolkar lagar och regler så blir det "offentlig" visning av bildspelet och då kan det kosta att använda musik utan tillstånd...

/Per
 
ANNONS