Annons

Flygintresserade på fotosidan..

Produkter
(logga in för att koppla)

M_Holmberg

Aktiv medlem
Tja visst är man väl intresserad av flyg.
Här är en bild som jag tog idag. Sigma 28-105 objektiv. Nikon D50 bilden ärtagen från marken i Rimbo. Närhet till Arlanda iofs men jag tycker jag fick en ganska bra bild av planet ändå. Hörde nått som lät ovanför mig när jag var och kollade och fotade rallybilar.
 

Bilagor

Senast ändrad:

Wil

Medlem
Här är en av mina bästa flygbilder. Har lite fler på min hemsida www.wil.se. Har tyvärr inte hunnit fixa till nyckelord på alla bilderna ännu men jag jobbar på det...

Per
 

Bilagor

  • 49.2 KB Visningar: 414

naylor83

Aktiv medlem
Fick du betalt för att hänga med och fota Team 60, eller "lät" de dig göra det?

:-D

Orättvist hur som helst. :)
 

RolandLarsson

Aktiv medlem
Flygdag

Hej,

Inte så många flygdagar i södra sverige i år sedan flygvapnets 80-års jubileum flyttade från Kallinge till Såtenäs. Dock blir det en flygdag i Kristianstad den 26-27 augusti. Jag har varit där två gånger tidigare och båda gångerna har bjudit på dåligt väder. Senast så dåligt att ingen kunde flyga. Återstår att se hur det blir i år.

Programmet är inte färdigt än men här är en länk att bevaka:

http://www.airshow2006.com/main/default.asp

/Roland
 

rudhan

Aktiv medlem
SegelflygVM

För intresserade så pågår just nu och två veckor till VM i segelflyg på Ekeby flygfält i Eskilstuna. Inte så mycket till publiksport kanske men starten är lite att se, och så givetvis finalglidningarna. 116 tävlande och 12 Piper Pawnee som bogserplan.

En finalglidning
 

RolandLarsson

Aktiv medlem
Re: SegelflygVM

rudhan skrev:
För intresserade så pågår just nu och två veckor till VM i segelflyg på Ekeby flygfält i Eskilstuna. Inte så mycket till publiksport kanske men starten är lite att se, och så givetvis finalglidningarna. 116 tävlande och 12 Piper Pawnee som bogserplan.

En finalglidning
12st Pawnee på en gång är väl en anledning god som någon att besöka tävlingen. Tyvärr är det alldeles för långt dit.

/Roland
 

Soulfinder

Aktiv medlem
Om ni inte vet så är det Försvarets flygdagar på Såtenäs i helgen...


11.00-11.45
Flyguppvisning Historiskt Propellerflyg
-Ö1
-SK15, 16, 25
-SK50
-SK61
-B17
-6 st SK11

11.45-12.05
Arméns Lejon

12.05-12.25
Breitling Jet Team

12.30-13.15
Flyguppvisning Historiskt Jetflyg
-J 28
-J 29
-J 32
-J 34
-J 35
-SK 37

13.15
Team Svea

13.30
FMK förevisar bilsläpp

13.55-14.00
Flygvapeninpektörens invigningstal

14.00-16.00
Flyguppvisning Modernt Flyg
-JAS 39 Gripen
-Team 60
-Tp 84
-F 16
-PC-7-team
-F 18


se mer info i länk
http://www.f7.mil.se/article.php?id=14802
 

Gurk

Aktiv medlem
Mmmm... fick välja mellan att åka till såtenäs med pappsen eller fotouppdrag till mantorp och plåta Jocke Frid när han kör stcc. Jag lovade att ringa farsan för att bli grön av avund och ska berätta för honom hur det känns att åka med Jocke runt mantorp i en M6:a. Ibland vill man klona sig... f*n alltså.
 
ANNONS