Annons

Makrosläde för markins kulled (Arca swiss typ)

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonte_rm

Aktiv medlem
Tack Niklas för tipset från Benro. Inte 100% av vad jag är ute efter men utan tvekan det smidigaste hittills tillsammans med RRS variant.

Själv har jag alltid stativplatta på huset för jag fotograferar alltid med stativ oavsett brännvidd. Är faktiskt otroligt förvånad över att kopior eller enklare varianter av RRS Macrosläde inte finns.

Mvh / Johannes
 

afe

Aktiv medlem
Du letar alltså efter nåt sånt här?`Jag köpte denna via nätet, och den har bra precision, men låsratten som borde sitta i nederkant gick av när stativet välte av sig självt (eller vinden).

Jag tror jag köpte den från just kirkphoto.com, men har använt den mycket mycket sällan.
 

Bilagor

Michael Johansson

Aktiv medlem
Jag slaktade en bälg med släde och byggde detta:

20070216-001.jpg

Den svarta aluminiumkuben på ovansidan av skenan sitter fast på skenan och snabbfästet i sin tur sitter på kuben. Den var nödvändig när jag använde ett långt makroobjektiv med stativfäste och kamera med vertikalgrepp som då hängde precis ovanför skenan. Den undre delen med ratten har en kameraplatta i botten och ratten förflyttar hela systemet i förhållande till stativet- Att kamerafästet sitter mitt på skenan är för att hävstången i ytterlägena på rörelsen inte skall bli för stor.

Så här ser det ut med en annan kamera och objektiv mot vad bygget var tänkt för från början:

20130131-002.jpg
 
ANNONS