Annons

Fotografera bröllopsgäster

Produkter
(logga in för att koppla)

aik_putte

Aktiv medlem
Ja, det kanske är fel tavla men jag ska fota farsans bröllop och dom vill att alla gäster ska bli fotograferade (helfigur) när dom kommer in.

Tanken är att vi ska ställa dom i ett hörn inomhus med ganska bra ljus och fota dom.

Jag tänker att jag kommer behöva någon/några softboxar eller skärmar eller något?
Ska jag ha extern blixt eller inte? Ska jag rikta den åt något speciellt håll osv?

Det här blir lite som studiofotografering och jag fotar mest ute i naturen utan massa hjälpmedel så jag vet inte vad som behövs.

Det ska inte vara några avancerade saker, utan något enkelt tillbehör som gör att skuggan faller rätt, ljuset blir bra osv.
 

erro.se

Aktiv medlem
Har du någon blixt? Att det är ljust inne betyder inte alls att det är ljust nog för att fota med bra kvalitet.

Inbyggd blixt är inte mycket att ha. Köp en extern blixt som du kan rotera och vinkla, så att du kan skjuta iväg ljuset uppåt/bakåt så att det studsar i vitt tak/vägg.
 

aik_putte

Aktiv medlem
Har du någon blixt? Att det är ljust inne betyder inte alls att det är ljust nog för att fota med bra kvalitet.

Inbyggd blixt är inte mycket att ha. Köp en extern blixt som du kan rotera och vinkla, så att du kan skjuta iväg ljuset uppåt/bakåt så att det studsar i vitt tak/vägg.
Jag tänkte skaffa en blixt, därför undrade jag om det behövs eller inte.
 

Valein

Aktiv medlem
Jag tänkte skaffa en blixt, därför undrade jag om det behövs eller inte.
Det skulle jag vilja säga att det gör :)
Skaffa den i god tid innan så att du hinner lära dig hur man jobbar med en extern blixt, så att du slipper stå och kladda med den alltför mycket medans bröllopsgästerna otåligt(!) väntar. :)
 
ANNONS