Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bild i en guide, vad behövs?

Produkter
(logga in för att koppla)

fredlund88

Aktiv medlem
Va ute lördags och fick en idé att jag ska göra en guide om ett naturreservat.
Men valigtvis när man redigerar landskapsbilder så överdricer jag med redigeringen och detta är medvetet. Men nu har jag tagit bilder på stigar mm som finns i detta reservat så vad bör jag tänka på?

såhär ser mina bilder ut.
https://www.flickr.com/photos/hammarfotose/
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Förmodar att du inte bokstavligen menar att solen ska vara med i bilden, det har jag nog aldrig sett. Men solbelysta bilder är ganska populära, eftersom många blir lite glada av detta. Det är förstås inte nödvändigt att alla bilder är solbelysta, men du bör undvika mollstämda bilder.

Kanske ska säga att jag får ett tämligen strakt intryck av att din personliga fotostil ligger väldigt långt bort ifrån de stilar man vanligen ser i turistguider...
 

fredlund88

Aktiv medlem
Förmodar att du inte bokstavligen menar att solen ska vara med i bilden, det har jag nog aldrig sett. Men solbelysta bilder är ganska populära, eftersom många blir lite glada av detta. Det är förstås inte nödvändigt att alla bilder är solbelysta, men du bör undvika mollstämda bilder.

Kanske ska säga att jag får ett tämligen strakt intryck av att din personliga fotostil ligger väldigt långt bort ifrån de stilar man vanligen ser i turistguider...
Ja precis det va så jag menade, ursäktar med den dåliga formuleringen.
det har du så rätt i.

japp därför jag la upp tråden,
Skulle man kunna få lite tips om vad man skulle kunna visa i fotoväg i en guide?
Det är första gången jag ger mig på nått sånt här det är mest för min egen skull och att utvecklas i skrift och foto, har annars fotat vild-djur bröllop och landskap.
 
ANNONS