Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Hej!

Den här gynnaren fotograferade jag en bit utanför Ceres i Västra Kapprovinsen i Sydafrika i januari. Jag tycker den påminner lite om törnskata och det närmsta jag kommer i fågelboken är en juvenil fiskaltörnskata (Common Fiscal), men jag tycker att den är lite för mörk för det. Vill minnas att den var ungefär 10 cm från näbb till stjärt. Någon som vet?
 

Bilagor

gavia

Aktiv medlem
Hej!

Den här gynnaren fotograferade jag en bit utanför Ceres i Västra Kapprovinsen i Sydafrika i januari. Jag tycker den påminner lite om törnskata och det närmsta jag kommer i fågelboken är en juvenil fiskaltörnskata (Common Fiscal), men jag tycker att den är lite för mörk för det. Vill minnas att den var ungefär 10 cm från näbb till stjärt. Någon som vet?
ingen som vågat svara på denna tydligen. utan att kollat i ngn bok, kan det inte vara ngn av drongo arterna?

Med vänlig hälsning peter
 

snakebunk

Aktiv medlem
Jag trodde att jag hade fotat en pilgrimsfalk idag, men nu börjar jag fundera på om det kan vara en juvenil jaktfalk. Vad säger ni? Fotograferat vid Trönninge ängar i Halmstad.
 

Bilagor

Tbirder

Aktiv medlem
Jag trodde att jag hade fotat en pilgrimsfalk idag, men nu börjar jag fundera på om det kan vara en juvenil jaktfalk. Vad säger ni? Fotograferat vid Trönninge ängar i Halmstad.
Det är en 2K pilgrimsfalk. Undre stjärttäckarna är tvärvattrade på en ung pilgrimsfalk men längsstreckade på ung jaktfalk.


Mvh Toni
 
ANNONS