Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

varför

Produkter
(logga in för att koppla)

oggeboyn

Avslutat medlemskap
jag har lagt upp en bild i bildpoolen och slm vanligt blir man ignorerad,

varför,

är det inte att man kan kommentera så andra som inte är så bra kan lära sig,

då är
det ju inte ens lönt o lägga upp bilder om man blir ignorerad,

snälla lär ut till dom som inte kan snälla folk där ute
 

andreassofus

Aktiv medlem
jag har lagt upp en bild i bildpoolen och slm vanligt blir man ignorerad,

varför,

är det inte att man kan kommentera så andra som inte är så bra kan lära sig,

då är
det ju inte ens lönt o lägga upp bilder om man blir ignorerad,

snälla lär ut till dom som inte kan snälla folk där ute

Vilken pool? hur länge har bilden legat där?

Gick in på din profil och tittade och du har inte gett en enda kommentar på någon bild du heller. Du kan ju börja med det så kanske folk blir mer intresserade av att kommentera på dina bilder också.

Det kan också vara så att bilden du lagt upp är ointressant så ingen har något att säga om den.
Det kan finnas många orsaker till att man inte får kommentarer på sina bilder. Inget att gråta över.
 

oggeboyn

Avslutat medlemskap
men

Vilken pool? hur länge har bilden legat där?

Gick in på din profil och tittade och du har inte gett en enda kommentar på någon bild du heller. Du kan ju börja med det så kanske folk blir mer intresserade av att kommentera på dina bilder också.

Det kan också vara så att bilden du lagt upp är ointressant så ingen har något att säga om den.
Det kan finnas många orsaker till att man inte får kommentarer på sina bilder. Inget att gråta över.
hur kan man göra bilden mer intressant då
 

bildsten

Aktiv medlem
hur kan man göra bilden mer intressant då
Bilderna kan göras intressantare genom bättre komposition, antingen med beskärning i efterhand eller ännu bättre vid fototillfället.
Centralperspektiv är oftast inte det bästa sättet att fånga intresset hos betraktaren, det brukar bli bättre med placering i gyllene snittet eller enligt tredjedelsregeln.
Linjer i bilden kan fånga intresset och leda betraktarens blick till det intressanta, men kan också leda blicken ut ur bilden.
Diagonaler och konvergerande linjer kan bidra till, och fördjupa perspektivet.
Skärpan ska sitta rätt, om det är levande varelser vanligen på ögat eller ögonen. Skärpedjupet, eller rättare brist på skärpedjup, kan isolera det intressanta från bakgrunden och framhäva det.
Här på fS finns en hel del i ämnet, bl.a. det här:
https://www.fotosidan.se/cldoc/bildkomposition/bildkomposition.htm
Artikeln är visserligen gammal, men ämnet blir aldrig gammalt.
Sök på google på bildkomposition eller komposition foto, det blir många träffar.
 

JoakimOlsson

Aktiv medlem
Det läggs upp MASSOR av bilder på allehanda sidor som denna.
Vill man förbättra sig kan man börja med google/youtube. Finns massor av information där ute.
 

Grevture

Aktiv medlem
Teknikredaktör
hur kan man göra bilden mer intressant då
Något som är väldigt lärorikt är just att kommentera andras bilder. Det får dessutom ofta den bonusen att andra blir motiverade att kommentera dina bilder.

Själva processen att betrakta en bild, fundera över vad man gillar och inte gillar i den är lärorik. Och att kommentera blir ett effektivt sätt att tvinga sig själv att fundera över varför vissa bilder känns bra och andra mindre bra.

Så kika på andras bilder och ställ olika frågor till dig själv, några exempel:
- Gillar jag alls den här bilden? Eller gillar jag den inte?
- Vad är det som får mig att tycka/känna så?
- Vad hade jag själv försökt göra annorlunda?
 

Marteric

Aktiv medlem
Det är lite så olika typer av fotosidor funkar. "Jag gillar din bild om du gillar min" eller "Jag kommenterar din bild om du kommenterar min".... Och sällan någon negativ kommentar.
Bästa sättet att få kommentarer är helt enkelt att kommentera andras bilder...eller publicera fantastiska bilder!
 
ANNONS