Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fel bild på FB när jag delar från FS

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Det händer att jag delar vissa bloggar genom att publicera på FB, jag kör bara med F-knappen efter bloggen. Då brukar bloggens rubrik första bild läggas utdirekt på FB, därifrån klickar man in sig på FS.
Men det finns ett problem som irriterar mig mkt, inte minst ikväll . Ibland när jag gör bloggen har jag inte i huvudet att jag också ska lägga ut den på FB och har en första bild som inte "passar" på FB. Sen hjälper det inte vad jag gör. Jag tar bort bilden från bloggen, också från där man laddar upp för att direkt få dom i full storlek när man klickar, jag lägger n en annan första bild som jag vill ha på FB. Men när jag klickar på dela knappen är det det den "gamla" förstabilden som kommer upp, alltid, det hjälper inte vad jag gör.
Ikväll extra retligt, hade en blogg jag verkligen ville ha ut ikväll - med rätt första bild
 

Makten

Aktiv medlem
Bump!

Fortfarande samma problem, fyra år senare. Sjukt störande! Det finns numera en väldigt välgömd funktion som heter "puffbild" men den funkar inte. Det blir helt slumpmässigt vilken bild som syns, även när man kollar bloggöversikten på FS. Så det gäller inte bara facebook.
 
ANNONS