Annons

Rök spray ?

Produkter
(logga in för att koppla)

rikitikitavi

Aktiv medlem
Tänkte bara höra om någon vet om någon bra Rökspray att köpa i Sverige eller någon sida?
Vet om märket Atmosphere men hittar den inte i Sverige någonstans.
 
Även jag är intresserad av rök

Jag har inte något att tillföra men jag är också intresserad av rök. Fast, det är för att använda under musikvideoinspelning. Jag följer den här tråden nu.

Röken ovan känns inte riktigt lämplig för det men vad vet jag? Dock är rök på sprayburk perfekt!
 

martinot

Aktiv medlem
Jag har inte något att tillföra men jag är också intresserad av rök. Fast, det är för att använda under musikvideoinspelning. Jag följer den här tråden nu.

Röken ovan känns inte riktigt lämplig för det men vad vet jag? Dock är rök på sprayburk perfekt!
Varför inte helt enkelt hyra (eller köpa, de är rätt billiga) en vanlig rökmaskin?
 

rikitikitavi

Aktiv medlem
Tack allihopa :) såg också den "Magican" och den verkar ju kanske fungera. Jag ska fylla en liten yta runt modellen ute i en skog, så inte helt säker på om det kommer att fungera och att den håller sig kvar någon längre stund men den kanske kan funka ett tag.
Får testa helt enkelt :)
Tack!
/Martin.
 
Beställt

Stort tack till alla som bidragit med information! Bra att läsa Stefan Tells blogg! Utmärkt. Jag har beställt ett par burkar från DiscoStore nu. Verkar lovande! :)
 
Är det sprayen som syns i denna video? I så fall, inte imponerad.

https://www.youtube.com/watch?v=FYi398iGRM0
Nej, "Imponerad" är kanske inte ordet jag skulle använt. Men antagligen är det lite som någon frågade tidigare i tråden; "Vad ska du ha röken till?"

Jo, det är nog här man ska skilja på typisk discorök och s.k. "haze". De som föreslagit regelrätta nätanslutna rökmaskiner ser nog framför sig en lite mer kompakt rök. Den är mer lämpad för kravallstämning på discot. Nja, det jag är ute efter är lite mer en slags lätt dimma för att accentuera ljuset - antingen befintliga solstrålar genom t.ex ett fönster eller ljus från LED-paneler (jag har inte några kraftigare lampor).

Väldigt svårt att avgöra men de båda rökintresserade männen på toaletten hade bara tillgång till enpunktsbelysning ovanför handfatet vad jag kunde bedöma. Troligen glödljus någonstans mellan 40-60w med en färgtemperatur på runt 3600 kelvin. Med det upplägget kan det t.om vara svårt att avgöra om det ens blev den där lätta dimman (haze) som jag är ute efter. Kanske hade de behövt komplettera med ett par ljuskällor till och då lite motljus kanske? I så fall kanske de t.o.m kunde lagt till en lättare stabilisering av kameran/telefonen också. (Man kan bara spekulera i vad för typ av målsättningen de hade med allt det där och nästa frågetecken om hur resonemanget med att lägga ut det på Youtube gick).

Ja, hur som helst väntar jag nu spänt på mina burkar som jag beställt! :)
 

lonian

Aktiv medlem
Ja, hur som helst väntar jag nu spänt på mina burkar som jag beställt! :)
Du får gärna recensera dem om det fungerar för dina behov.

Jag hade själv velat ha något för att kunna fotografera i motljus, en vindstilla dag i skogen och få en slags dimmeffekt när solens strålar skjuter genom ett träd. Jag körde ett snabbtest en gång med min Vejp, (elektronis cigarett) och fick till detta. Kunde man få till något liknande med burk gasen så köper jag en också. Blir ju jobbigt att andas ut rökpuffar ur munnen varje gång. :)
 

Bilagor

gliz68

Aktiv medlem

rikitikitavi

Aktiv medlem
Jag köpte faktiskt aldrig någon den här gången, men tänker nog antingen testa en sådan Magic men någon gång tänker jag nog testa en sådan ”atmosphere ” som kag hört ska vara bra😁👍
 

add3

Medlem
Glöm inte bort reglerna

Viktigt också när man hyr eller använder en rökmaskin att vissa bostadsrättsförenringar inte godkänner det. När jag var intresserad av att hyra rökmaskin så vart det smått katastrof när jag fick en rad arga grannar på mig. Så håll kolla på vad som gäller för din fastighet :)
 

cowboy

Aktiv medlem
Kraftig tjock rök!?

Troligen inte denna sorts kraftiga rök som tråden avser, men ändå; hur bär man sig åt för att få sådan här kompakt tät färgad rök?

https://www.instagram.com/p/BkIiFnWlaBW/

Ja, utan att förgifta modellen, naturligtvis.
Rökens färg kan mycket väl vara manipulerad i Photoshop.
Någon som vet?
 
ANNONS