Annons

50d är här.

Produkter
(logga in för att koppla)

elbe

Avslutat medlemskap
Ett tips om "testbilderna" från 50D på dpr. Har ni en rå-konvertarare som klarar att hantera jpeg-filer och redigera dom, t.ex. Bibble Pro, så ladda hem dom och dra lite i kurvor och nivåer och lägg på lite skärpa som ni brukar annars. Det går troligtvis lika bra i PS oxå även om jag inte provat de. Jag blir smått imponerad av jpeg-filerna från 50D själv när jag leker med dom fast de bara är från en förproduktionsmodell och inte ens råfliler.
 

Dockland

Avslutat medlemskap
jag tänker såhär:

När 50D finns tillgänglig väntar jag ett par tre månader, kanske ett halvår och säljer av min 40D. Jag får väl mellan 5000-7000:- för den. Priset på 50D är förhoppningsvis nere på runt 10.0000, vilket innebär att jag pytsar mellan 3000-5000:- för ett nytt kamerahus. Utslaget på ett år är det en femhundring i månaden ca. Inte mycket för att hålla mig någorlunda up to date.

Jag saknar objektivkalibrering och en 3" skärm värd namnet. Brusnivåerna på 1600 skulle vara kul att förbättra också. Är detta värt 3000-5000:- för mig? Definitivt!
 

Agathorn

Aktiv medlem
jag tänker såhär:

När 50D finns tillgänglig väntar jag ett par tre månader, kanske ett halvår och säljer av min 40D. Jag får väl mellan 5000-7000:- för den. Priset på 50D är förhoppningsvis nere på runt 10.0000, vilket innebär att jag pytsar mellan 3000-5000:- för ett nytt kamerahus. Utslaget på ett år är det en femhundring i månaden ca. Inte mycket för att hålla mig någorlunda up to date.

Jag saknar objektivkalibrering och en 3" skärm värd namnet. Brusnivåerna på 1600 skulle vara kul att förbättra också. Är detta värt 3000-5000:- för mig? Definitivt!
5-7 tusen för en 40D om ett halvår? Har du kollat begagnat för att inte prata om nypriserna NU? Jag skulle tippa på att du kan sälja den för max 4 000 kr. Så snarare 6 000 får du punga upp med. Tänkte bara förvarna dig :)
 

apersson850

Aktiv medlem
Jag skulle ju definitivt inte få för mig att sälja min 40D bara för att jag köper en 50D. De två kompletterar ju varandra perfekt, de gånger jag behöver två hus med mig. Fler finesser i den nya men ändå väldigt snarlik manövrering.
 

quackpack

Aktiv medlem
Äntligen kan jag sälja min 20D, G9, IXUS 40:an och tom halva min själ...

Ska börja lobba hemma för ett byte. Frugan är inte liiika upphetsad som jag, konstigt nog!?

http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=canon_eos50d,canon_eos20d&show=all
Samma här, dags att byta upp mig efter haft 20D sen den kom. Tjejen hade inga problem med bytet när jag förklarade att det kommer bli skit fina bilder med 50D från Thailand när vi ska dit ;) Då vare mer eller mindre klappat och klart direkt..

LCD Pixels 920,000 mot 118,000 Ska bli kul och se skillnad sen :)

Men någon som har koll på minneskorten UDMA ? Är det stor skillnad mellan CF 2 kort?
 

Vapo

Aktiv medlem
Samma här, dags att byta upp mig efter haft 20D sen den kom. Tjejen hade inga problem med bytet när jag förklarade att det kommer bli skit fina bilder med 50D från Thailand när vi ska dit ;) Då vare mer eller mindre klappat och klart direkt..

LCD Pixels 920,000 mot 118,000 Ska bli kul och se skillnad sen :)

Men någon som har koll på minneskorten UDMA ? Är det stor skillnad mellan CF 2 kort?
Men jag som inte har nån Thailandsresa bokad då....bör jag boka en före eller efter jag börjat lobba för frugan :)

UDMA finns på te x Sandisk IV och Ducati CF kort.
 

quackpack

Aktiv medlem
Men jag som inte har nån Thailandsresa bokad då....bör jag boka en före eller efter jag börjat lobba för frugan :)

UDMA finns på te x Sandisk IV och Ducati CF kort.
Ah tack! Blir att betställa lite sånt också då.
Du får väl bjuda henne på något om du får kameran ;) Skicka henne på spa eller nått åt det hållet (och under tiden kan du ju leka med kameran!)
 

Candersson

Aktiv medlem
5-7 tusen för en 40D om ett halvår? Har du kollat begagnat för att inte prata om nypriserna NU? Jag skulle tippa på att du kan sälja den för max 4 000 kr. Så snarare 6 000 får du punga upp med. Tänkte bara förvarna dig :)
Jag tänker satsa på 5D uppföljaren, när den nu kommer...
40D kommer jag inte att sälja, och inte heller 30D. Man kan som sagt inte räkna med att få ut så särskilt mycket på beg marknaden. Nä, de funkar kanon som backup/komplement till ett nyare hus :)
Teknikfreak i all ära (d.v.s. vill ha det senaste) - men de där gamla husen är faktiskt förbaskat bra kameror!
 

salar

Aktiv medlem
Samma här, dags att byta upp mig efter haft 20D sen den kom. Tjejen hade inga problem med bytet när jag förklarade att det kommer bli skit fina bilder med 50D från Thailand när vi ska dit ;) Då vare mer eller mindre klappat och klart direkt..

LCD Pixels 920,000 mot 118,000 Ska bli kul och se skillnad sen :)

Men någon som har koll på minneskorten UDMA ? Är det stor skillnad mellan CF 2 kort?
Det lär bli en del 20D till salu =) Har sjäiv en och har inte heller haft lust att köpa ny förut,men nu blir det nog en uppdatering av kameraväskan
janne
 
ANNONS