Annons

Billig polaroidkamera/film

Produkter
(logga in för att koppla)

picta

Medlem
Ngn som kan rekomendera en polaroidkamera som är billig i drift? Dvs,en som tar film som inte kostar 20pix/bild.
 

FotoJeppe

Aktiv medlem
mmm... men en polaroidkamera är ju inte riktigt att jämföra med digitalkamera! Jag har i alla fall inte sett någon digitalkamera som det sprutar ut bilder ifrån, om man inte köper Canons directprint eller vad de nu kallar den; liten, dyr, kass, skrivare som kostar med än polaroidfilm för varje bild man tar. dessutom är polaroiden smidigare.

Tyvvär kan jag inte svara på Fridas inlägg :)

/Jesper
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Det fanns för ett tag sedan en Polaroid-kamera som tog små bilder som inte kostade så mycket. Vet inte om den säljs fortfarande. Den var ganska oannvändbar.
 

picta

Medlem
Tack för kommentarerna, tror inte att jag blev mycket klokare dock :)

Per: Har för mig jag såg den kameran hos Claes Ohlsson, den med lite väl små bilder. typ frimärks-små :)
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Frida: Det finns ingen billig Polaroid-film.

Det jag kan rekommendera är en liten rundringning till fotoaffärer och fråga om dom har film med kort datum. Polaroid-filmen har oftast inte mer än ett eller max två års lagringsbeständighet. I dessa digitaltider ligger det film och blir gammal i de flesta fotoaffärerna. Max halva priset ska man betala för film med kort datum. Har du tur får du en kamera på köpet, annars kostar en ny ca 200 kr.
 

picta

Medlem
Per: Det lät som en smart grej att göra. Har för mig att Teknikmagasinet hade billig film, typ 20 bilder för 160pix. Det tycker jag är ett hel okej pris.

Johan: För att formatet är helt underbart och att världen blir helt fin med polaroidbilder.
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Frida: Om du vill fördjupa dig i Polaroid-filmens underbara värld så finns många roliga kameror och bakstycken att använda. Jag har själv ett bakstycke som kan ta film nr 85. Den är väldigt speciell då den både framkallar en positiv bild OCH ett negativ.
 
ANNONS