Annons

Är du nöjd med din Fujifilm x100s?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bengf

Aktiv medlem
Upp till bevis!!! Visa tester som bekräftar din teori. Någon studie på nätet du kan peka på? Nej min vän, om du hade rätt skulle vi inte ha några spegelreflexkameror för 50 000 kronor på marknaden. Vem skulle vilja köpa en dyr kamera om man kunde göra samma sak med en billig spegellös kamera?
Foto Nr 9 2013 har testat Olympus PEN EP-P5 och rent initialt är den ruskigt snabb, vid 25mm brännvidd klockar Foto den till 0,18 sek, vid 42mm klockas 0,20 sek, vid stillastående singelskott så mäter den sig alltså utan problem med en EOS5DMKIII trots att den är tre ggr så dyr.


Foto använder då en väl upplyst konstrastrik tavla vid dessa mätningar. Följande effektiv autofokus vid motiv som rör sig oregelbundet och ryckigt klaras i dag bara av Canon, Nikon. Ingen annan tillverkare klarar det.

//Bengt.
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Det är lite som kejsarens nya kläder det här med autofokus. Folk vägrar inse, de kan bara inte tro det.. Ungefär som att fett inte gör dig fet, är man hjärntvättad så är man och man gör allt för att inte blir "avtvättad" :) Jag kan bekräfta att min Nikon J1 är typ 3 gånger så snabb på att fokusera som min numer sålda Nikon D3. Iofs hade jag inga 100.000-kronors objektiv på kameran, men tycker ändå det ska vara skillnad. Hela marknaden är enligt mig helt fucked up när det gäller prestanda pris och jag förstår inte att folk bara accepterar det och fortsätter betala extrema överpriser.. Jaja.. sorry för mitt OT-inlägg.
 

Bengf

Aktiv medlem
Det är lite som kejsarens nya kläder det här med autofokus. Folk vägrar inse, de kan bara inte tro det.. Ungefär som att fett inte gör dig fet, är man hjärntvättad så är man och man gör allt för att inte blir "avtvättad" :) Jag kan bekräfta att min Nikon J1 är typ 3 gånger så snabb på att fokusera som min numer sålda Nikon D3. Iofs hade jag inga 100.000-kronors objektiv på kameran, men tycker ändå det ska vara skillnad. Hela marknaden är enligt mig helt fucked up när det gäller prestanda pris och jag förstår inte att folk bara accepterar det och fortsätter betala extrema överpriser.. Jaja.. sorry för mitt OT-inlägg.

Nej när Sonys A55 kom för några år sedan så tror dom inte fortfarande en del att den plastskrutten klarade 10b/s och tog fokus mellan varje bild, för det kunde inte vara möjligt med en dinkytoy kamera.
 
ANNONS