Annons

Nikon D3100 eller Canon 700D?

Produkter
(logga in för att koppla)

elinmjo

Avslutat medlemskap
Just nu har jag en nikon D3100 och har haft den i några år snart och gillar den väldigt mycket, känner dock att den kanske inte ger mig allt jag vill ha längre. Något jag verkligen saknar är ir-mottagare då jag ofta är ute i skogen och vill gärna kunna fotografera mig själv samt fixa saker o ting på håll vilket är väldigt svårt att göra utan fjärrlösare. Självklart vet jag att det finns på kameran, men det går inte när jag tar så mycket som jag gör på håll. Sen finns det lite annat smått som får mig att fundera på att byta. Jag har funderingar på canon då jag har en bekant som använder canon och hon är väldigt nöjd. Jag har väldigt svårt att bestämma mig över hur jag ska göra, för det finns ju för och nackdelar med allt såklart. Är väldigt öppen för förslag över vad ni tycker är bäst och över hur jag ska tänka.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Om du är nöjd med din kamera finns ingen anledning att byta. En radiostyrd fjärr kan du köpa på Ebay för nån hundring.
 

Pisquare

Aktiv medlem
Håller med föregående: är du nöjd varför byta? Sedan är oftast övergången mellan system ett stort kliv om man sitter på en objektivarsenal. Själv skjuter jag med en D3300 oftast, och det är inte tänkbart att byta till Canon. Enbart av objektivskälet. Sitter du inte fast på det sättet och har råd, så ser jag inte ngt dumt i byta till 700'an. Bättre teknologi, bra kamera. /Richard
 

unoengborg

Aktiv medlem
ANNONS