Annons

Bästa foto i spelfilm 2004/2005

Produkter
(logga in för att koppla)

pokku

Aktiv medlem
Tipsa om de tre bästa fotoupplevelser som går att hitta i spelfilm med premiärdatum i Sverige 2004 eller 2005 -- det obskyra eller uppenbara!
 

dumbo

Aktiv medlem
Den är väl visserligen från 2002(?), men det var väl den första som jag kom att tänka på sådär.

The Village var faktiskt rätt snygg emellanåt.

Mitt minne för filmer är helt värdelöst, annars hade jag säkerligen kommit på fler. :)
 

systerdiesel

Aktiv medlem
Allt av Peter Greenaway, 7de inseglet av Bergman, Barry Lyndon av Stanley Kubrik. Andrej Tarkovskijs filmer är rätt tunga oxå... Kan inte komma på några från 04-05 som har varit speciellt ögonbrynshöjande dock.
 

rurp

Avslutat medlemskap
Är inte precis från 2004 eller 2005 men foto i Sergio Leones filmer är oslagbart.
 

markus

Aktiv medlem
"In the mood for love" av Wong Kar-Wai. Otroligt vackert foto av samma kille som fotade Hero. Dock är jag lite säker på om när den kom, förmodligen 2002 eller nått sånt
 

FrePe

Aktiv medlem
säkert nerröstat men...

Dawn of the dead tror jag den heter en remake som kom förra året eller nått, shysst foto i omgångar.

Kan ha hetat day of the dead också, zombiefilm
 

KjellF

Aktiv medlem
markus skrev:
"In the mood for love" av Wong Kar-Wai. Otroligt vackert foto av samma kille som fotade Hero. Dock är jag lite säker på om när den kom, förmodligen 2002 eller nått sånt
Ja Christopher Doyle är en helt suverän filmfotograf! Från förra året finns 2046 med foto av Doyle och regi av Kar-Wai. In The Mood for love är såpass som från år 2000.
 

KjellF

Aktiv medlem
Re: säkert nerröstat men...

FrePe skrev:
Dawn of the dead tror jag den heter en remake som kom förra året eller nått, shysst foto i omgångar.

Kan ha hetat day of the dead också, zombiefilm
Det var Dawn of the Dead. Ok foto men inget märkvärdigt i mitt tycke. Däremot överraskande bra remake.
 

KjellF

Aktiv medlem
markus skrev:
"In the mood for love" av Wong Kar-Wai. Otroligt vackert foto av samma kille som fotade Hero. Dock är jag lite säker på om när den kom, förmodligen 2002 eller nått sånt
För den som inte sett filmen så går den ikväll på svt2 kl 22.30. Njut av Christopher Doyles foto :)
 

The Champ

Aktiv medlem
Desperado från 1995.
Vilket klipp,musik och foto allt är så bra gjort.....kan ses flera gånger.
Regi : Robert Rodriguez
 

.Z.

Aktiv medlem
1.Återkomsten.
2.Återkomsten.
3.Återkomsten.

Bara DVDfodralet är värt en halvtimmes betraktelse...

//Larsa
 
ANNONS