Annons

Sigma 500DG Super, trasig fot!

Produkter
(logga in för att koppla)

quackpack

Aktiv medlem
Hej på er alla!

Var ett tag sedan nu men vill gärna ha min Sigma blixt fungerande igen. Jag lyckades få den i backen på en utlandsemester för ett tag sedan och har inte använt den sedan dess. Displayen bak är kass (ifs inte livsviktig för mig) men tyvärr lossade en bit av foten på blixten vilket gör att den ej går att fästa på kameran.

Någon som vet om det ens är lönt att försöka laga den? eller som har något annat tips på vad man kan göra, hört något om att man kan ta en billigare sigma blixt o byta innehållet, men vill gärna veta om någon kan bekräfta detta?

Alla tips och ideér är välkommna!
 

Jeppe

Aktiv medlem
Innan tura tog över generalargenturen från expert så var det zieger teknik som servade. Jag köpte en fot av dem och monterade själv. Kostade 3-400 kr om jag inte missminner mig. Hör med zieger. De kanske har en fot liggandes?
 

quackpack

Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Innan tura tog över generalargenturen från expert så var det zieger teknik som servade. Jag köpte en fot av dem och monterade själv. Kostade 3-400 kr om jag inte missminner mig. Hör med zieger. De kanske har en fot liggandes?
Zieger, har du något nummer eller e-mail till dom? får söka på eniro annars (lat) :)
 
ANNONS