Annons

Fel på Nikon D4

Produkter
(logga in för att koppla)

Perssonsannika

Ny medlem
Hej, jag har en Nikon D4, införskaffad 2012 och mkt väl använd, som plötsligt "rullar" i bildvisningsläget. Första gången gick det att häva "rullningen", dock inte nu. Den "rullar" när jag har menyerna framme, ja, i alla lägen som visar en bild i displayern. Någon som vet varför eller har något tips på hur man kan häva detta?
 

Ventures

Aktiv medlem
Hej, jag har en Nikon D4, införskaffad 2012 och mkt väl använd, som plötsligt "rullar" i bildvisningsläget. Första gången gick det att häva "rullningen", dock inte nu. Den "rullar" när jag har menyerna framme, ja, i alla lägen som visar en bild i displayern. Någon som vet varför eller har något tips på hur man kan häva detta?
Har inte hört talas om detta fel tidigare. Kan det vara glapp i fyrvägsknappen på baksidan? Blir det någon skillnad när man trycker på den?
Men den borde även påverka fokuspunkterna.
 

cowboy

Aktiv medlem
Fel på multiväljaren (D4S)?

Även jag tror att det blivit något fel på fyrvägsknappen (som benämnes “multiväljare” i den tryckta bruksanvisningen) på kamerans baksida.
Om multiväljaren av någon anledning hängt sig på “upp” eller “ner” och du har fokusväljarlåsknappen ställd på “L” så rullar menyer bilder mm, men fokuspunkterna flyttas inte.
Jag har i o f s en D4S, inte en D4.
 

Perssonsannika

Ny medlem
Har inte hört talas om detta fel tidigare. Kan det vara glapp i fyrvägsknappen på baksidan? Blir det någon skillnad när man trycker på den?
Men den borde även påverka fokuspunkterna.
Ok, tack för inlägget, jag lämnar in kameran och hoppas på snabb hantering. Blev ingen förändring när jag tryckte på fyrvägsknappen.
 
ANNONS