Annons

Videoredigeringsprogram med svenska menyer

Produkter
(logga in för att koppla)

donsko

Ny medlem
Köpte ett videoredigeringsprogram (Vegas studio) åt min far i julklapp men han tyckte det blev för knöligt med alla engelska i menyerna. Han har tidigare använt Pinnacle som då hade svenska menyer men det är en mycket gammal version som inte stöder några nyare format.

Har googlat runt en hel del men inte hittat något program där de på hemsidan uttryckligen har med svenska som användarspråk...

Så finns det något redigeringsprogram i 500-1000kr, klassen med svenska menyer därute?
 

fieldcells

Avslutat medlemskap
Vet inte hur begränsande Elements-serien är men Adobe Premiere Elements verkar ju finnas på svenska för 949 kr. Möjligtvis billigare genom någon annan sajt:

https://www.inet.se/produkt/9122791/adobe-premiere-elements-2019-windows-svensk

Varken Premiere Pro, DaVinci Resolve eller Final Cut Pro stödjer svenska. Tvivlar på att du hittar någon mindre utvecklare som gör det men hittar du ett open source-projekt så går det ju alltid att bidra med svensk översättning själv.

Angående Pinnacle så verkar både Corels senaste version Pinnacle Studio 22 och VideoStudio stödja svenska? Om han redan använder det programmet - kan han inte uppgradera det till senaste versionen (fanns rabatt på deras sajt) och bara köra vidare?
 

iSolen.se

Guest
Köpte ett videoredigeringsprogram (Vegas studio) åt min far i julklapp men han tyckte det blev för knöligt med alla engelska i menyerna. Han har tidigare använt Pinnacle som då hade svenska menyer men det är en mycket gammal version som inte stöder några nyare format.

Har googlat runt en hel del men inte hittat något program där de på hemsidan uttryckligen har med svenska som användarspråk...

Så finns det något redigeringsprogram i 500-1000kr, klassen med svenska menyer därute?
Photoshop duger det?
 

transalp-01

Aktiv medlem
Varför har Corel både Pinnacle Studio och VideoStudio? Och vad är skillnaden?

Jag funderar på att köpa en av dessa men oklart vilket. Jag filmar sällan och när jag gör brukar jag ladda ner testversion av Adobes Premiere elements och nästa gång jag behöver finns ny testversion :)

Men nu har jag köpt en Panasonic G80 så då tänkte jag testa att filma lite mer och framför allt lära mig redigera på riktigt inte bara justera start och slut samt upplösning/format som är det jag gjort hittills.
 
ANNONS