Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Black Friday! Vad och var köpte du?

Produkter
(logga in för att koppla)

"klick"

Aktiv medlem
Trots förbättringspotential mellan öronen och att jag var ute och fotade/filmade hela helgen så hann jag med att köpa hem en till gimball, en Smooth-Q...eller som nånn youtuber sa..,"fotografernas fidgetspinners" :)
Älskar dem och har 3 st för system, actioncam och nu mobilen...folk tittar så kul på en när man springar omkring i skogen med lustig gångstil för att få så stadig film som möjligt :)

Hade hoppats på dunderdeal på A7r2 men det kommer väll va det lider :)
Ja man blev lite besviken att priset inte blev lägre på A7R2. Den har faktiskt varit en tusenlapp billigare i nån höstrea om jag minns rätt. Kanske skippar kamera tillsvidare då jag ändå inte fotar så mycket på vintern.
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Vad fick du föresten ge för den under BF?
14289 kr för X100F+ TCL X100II- Erbjudandet finns nog fortfarande kvar på Fotokungen. Tror man kommer undan typ 1500 kr billigare jämfört med att köpa delarna löst (dvs om inte köper kameran hos kameradoktorn, där ligger den på 12490 just nu, blir det ca 500 kronor till billigare förutsatt att du kan köpa tele-adaptern löst någon annanstans och inte betala frakter på någon av ordrarna. Kameradoktorn säljer dock inte Tele-adaptern vad jag kan se)

SLÅ TILL FÖR SJUTTON! ;D

OBS, jag är inte alls säker på att det var ett Black Friday erbjudande nu när jag tänker på det. Jag skulle bara KÖPA!! Det skulle bli av den dagen, och när jag såg X100F i paket med tele-adaptern (som verkar vara slut överallt, eller ännu inte i lager) hos Fotokungen som jag handlat av innan och varit nöjd med så slog jag till så det small om det!
Jag är nog den lyckligaste människan på jorden om den anländer imorgon! >D
Jag har drömt om den där jävla kameran så helvetes länge, ända sen den första släpptes! Varför jag aldrig skaffat mig en begagnad av tidigare modell under alla år är för mig ett mysterium.. :)
 

martinot

Aktiv medlem
Den nya "F":en är riktigt, riktigt trevlig med AF-joystick, och andra bra förbättringar.

Du kommer nog bli mycket nöjd (fantastiskt trevlig kamera) - grattis! :)
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Köpte resväskor. Det kanske blir några minneskort också. Däremot har det varit bra läge på beg och Tradera då folk inte tycks ha pengar kvar att buda efter Black Weekend.
 

rronnbac

Aktiv medlem
Jag sålde istället tre kameror och ett par objektiv, med vinst! :)

Så, nu funderar jag på hur länge jag kommer kunna motstå habegäret efter Canons nya EF 85mm f/1.4L IS USM, om det blir tillräckligt länge för att inte betala det förutsägbart höga lanseringspriset.
 

gunnargren

Aktiv medlem
Blev en DJI Phantom Pro för mig, var länge sedan jag var så laddad att få hem något som jag beställt :)

Sen bytte jag in min Canon 5D Mark III och en Canon 5DS r mot en 5D Mark IV, men det hade egentligen inget med Black friday att göra, men vilket fall som helst så kändes det inte lika kul då de känns ungefär likadan att hålla i även om det är skillnad på bildkvalitet, handhavande osv.
 

gamleJ

Aktiv medlem
Jag sålde istället tre kameror och ett par objektiv, med vinst! :)

Så, nu funderar jag på hur länge jag kommer kunna motstå habegäret efter Canons nya EF 85mm f/1.4L IS USM, om det blir tillräckligt länge för att inte betala det förutsägbart höga lanseringspriset.
Det kommer bli en kamp när de första gröna markeringarna dyker upp på prisjakt ;). Det brukar tyvärr löna sig att vänta som du säger.
 
ANNONS