Annons

Sugen på en 60D

Produkter
(logga in för att koppla)

pkorkala

Medlem
Hej
Jag är rätt sugen på att byta upp mig till t.ex. en EOS 60D - jag har en 450D idag. Jag har jämfört en massa modeller och priser på nätet och youtube, och jag tror att 60D är ett rätt bra val, men jag tror inte jag skulle bli besviken på en 700D heller...

Såg nu att en 60D, enbart hus, kostar 4.990:- hos Japanphoto, det känns som ett riktigt bra pris.
Samtidigt känner jag att om 70D kommer snart kanske den är ännu mer optimal (med t.ex. Digic 5-processor).

Vad tror ni? Kommer 70D snart (inom 1-2 månader)?

Är Japanphoto ok? Hur kan de vara så mycket billigare än alla andra?
 

Trengereid

Ny medlem
Går i samma tankar. Jag hade kanske väntat på lite mer information angående hur stor förbättring det faktiskt blir fråga om från 60D till 70D. Finns ju som sagt en del förhoppningar kring modellen som bara är rykten än så länge.
 

Svarfvar

Aktiv medlem
Hej
Jag är rätt sugen på att byta upp mig till t.ex. en EOS 60D - jag har en 450D idag. Jag har jämfört en massa modeller och priser på nätet och youtube, och jag tror att 60D är ett rätt bra val, men jag tror inte jag skulle bli besviken på en 700D heller...

Såg nu att en 60D, enbart hus, kostar 4.990:- hos Japanphoto, det känns som ett riktigt bra pris.
Samtidigt känner jag att om 70D kommer snart kanske den är ännu mer optimal (med t.ex. Digic 5-processor).

Vad tror ni? Kommer 70D snart (inom 1-2 månader)?

Är Japanphoto ok? Hur kan de vara så mycket billigare än alla andra?
Japanphoto är ok.
60d för det priset är mkt bra. Har 60d själv. 70d kommer ju bli avsevärt dyrare än 4990:-
Vill du ha en strålande kamera för billigt pris eller en nyare för kanske det dubbla?
 

pkorkala

Medlem
Japanphoto är ok.
60d för det priset är mkt bra. Har 60d själv. 70d kommer ju bli avsevärt dyrare än 4990:-
Vill du ha en strålande kamera för billigt pris eller en nyare för kanske det dubbla?
Tack!
Ja, det är ju ett riktigt bra pris, och jag inbillar mig att en 70D kommer att kosta någonstans 8-9000 kr.
Jag vet egentligen inte heller vilka funktioner/prestanda jag saknar i 60D som jag vill ha in en 70D. Det är väl ökad hastighet b/s med nya processorn, och stereoljudinspelning. Kanske wifi och gps också, men det kanske inte kommer.

Nja, man kanske ska "nöja" sig med en 60D? Är ju ett väldigt bra pris! Och jag slipper vänta x antal månader...

Till saken hör också att jag nyss köpt ett Canon 70-200 4 L - och bildkvalitén tog ju ett par snäpp upp kan man säga... :)
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Köp en 60D för 5000 idag och köp en 70D när du kommer på något du saknar som den nya har! 60D är riktigt trevlig.
 

pkorkala

Medlem
Jag gjorde slag i saken inatt, och beställde en 60D från JapanPhoto! :)

Idag har de höjt priset till 5.985:-, så det måste ha varit någon kampanj igår... Det gör ju inte saken sämre! 4.990 kr och sedan en cashback från Canon på 650 kr är ju ett riktigt bra pris!

Tack för att ni hjälpte mig att ta beslutet igår!! :)

/Peter
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Grattis!

Min tjej bytte från 350D till 60D i vintras, till och med jag som Nikonkille blev imponerad över den ;-)
 

J O Härnström

Aktiv medlem
Väldigt mycket kamera för de pengarna!

För att få en klar förbättring så få Canon ta fram en helt ny sensor och ett klart bättre AF-system.
Men det kommer nog snarare i en efterföljare till 7D. Och till helt andra pengar.
 
ANNONS