Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder på din kamerasamling

Produkter
(logga in för att koppla)

seochtamed

Aktiv medlem
En femtiotalare med samtidig optik

Efter kriget hade Zeiss inga ritningar till Contaxen så man byggde en ny, lite mindre IIa med blixtsynkronisering, men då man lättade slutarvikten och ersatte mässinglamellerna med duaralaluminium minskade utrymmet i mörka rummet, 3,5 cm Biogon fick räknas om för att få plats och nya 21 mm kom. Gamla trotjänare som Sonnar 1,5 5cm blev nu alla försedda med T-beläggning, de länge objektiven, över 13,5 cm fortsatte Carl Zeiss Jena att förse världen med. Ärvd av farmor, renoverad för ett par år sen.
Klumpen bakom är en M Leica.
 

Bilagor

Janne.B

Aktiv medlem
Japp bara Chinon. Nja jag har nog en hel del kvar tills jag har en "komplett" samling då det är lite svårt att veta vad som finns, då jag inte har hittat några förteckningar på vad dom har tillverkat och man då o då stöter på saker som man inte änns visste fanns. Men jag kan nog säga att jag har det mesta som såldes i Sverige iaf (tror jag).
Glömde att jag även sparar på undermärkena Chinonflex och Chinar
 

beetle

Aktiv medlem
Japp bara Chinon. Nja jag har nog en hel del kvar tills jag har en "komplett" samling då det är lite svårt att veta vad som finns, då jag inte har hittat några förteckningar på vad dom har tillverkat och man då o då stöter på saker som man inte änns visste fanns. Men jag kan nog säga att jag har det mesta som såldes i Sverige iaf (tror jag).
Glömde att jag även sparar på undermärkena Chinonflex och Chinar
Själv är jag inte lika märkestrogen i mitt samlande men har nog mest Nikon. Fortsätter denna tråd med en ryss med en påsatt revolversökare............
 

Bilagor

Johan_Lindgren

Aktiv medlem
Här är min första Bronica, en 'S' från -61. Mekaniken gav tyverr upp förrförra året, så då köpte jag en 15år modernare Ec-tl istället :)

 
ANNONS