Annons

LR export till Flickr problem

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterEskilsson

Aktiv medlem
Tänkte använda flickr generösa utrymme som backup. Har LR 5 med plugin för flickr, men misslyckas hela tiden med att auktorisera funktionen. Genom plugin kommer jag till flickrs sida för godkännade, och trycker jag på ok-knappen där, så kommer jag till en helt blank sida, och efter det händer ingenting när jag går tillbaka till LR. Nån? Hjälp?
 

BosseDä

Aktiv medlem
Jag återskapade min koppling till Flickr igår utan problem.
Har du skapat ett konto hos Flickr innan du använder denna funktion på Ligtroom? tror att detta behövs.
 

AWid

Aktiv medlem
Jodå, jag har ett konto
Det är vansinnigt svårt att gissa vad som gått fel i ditt fall eftersom det finns mycket som kan spöka. Själv har jag ominstallerat Windows i dag och det var inga problem att att dra vi gång LR-pluginen på nytt.
Här är en tanke bara:
Det är ju Adobe själva som levererar LR inklusive plugin för Flickr (och Facebook mm). Dessa "plugin" uppdateras tillsammans med LRs ordinarie uppdateringar. Kan det vara detta som spökar? Testa att uppdatera LR via uppdateringsalternativet på "Hjälpmenyn". Här finns en hjälpsida hos Adobe. (Andra plugins, t ex 500px och Fotosidan, är framtagna av resp. tjänst, ("företagsspecifika" kanske man kan kalla det). Hos dessa tillhandahålls inte uppdateringar av Adobe).

Annat som kan ställa till det är om du kör via en VPN-lösning. Om du gör det så testa att koppla bort den.
 

PeterEskilsson

Aktiv medlem
Kör inte VPN. Har dock funderat på om det har med flashplugin att göra? Jag har Chrome som webläsare, och det kanske inte är så bra när det gäller flashstöd? Tänker då att sidan som ska visa att autoriseringen är ok är flashbaserad?
 

AWid

Aktiv medlem
Kör inte VPN. Har dock funderat på om det har med flashplugin att göra? Jag har Chrome som webläsare, och det kanske inte är så bra när det gäller flashstöd? Tänker då att sidan som ska visa att autoriseringen är ok är flashbaserad?
Jag använder Firefox. Testade nu i kväll med att dels inaktivera Flash i webbläsaren och därefter bryta LR-auktoriseringen till Flickr. Startade om hela "konkarongen", startade LR på nytt, dubbelklickade på Flickr-publiceringstjänsten och auktoriserade mot mitt Flickrkonto på nytt. Inga som helst problem. Så jag drar slutsatsen att Flash inte har med saken att göra.

Har du prövat att ominstallera LR-pluginen? Testa även en annan webbläsare. (Själv är jag trogen och nöjd användare av Firefox:)
Däremot märkte jag att själva webbsidan där man klickar på "Auktorisera" blir helt blank efter man klickat (precis som du skriver i ditt första inlägg). I LR dyker det däremot upp en dialogruta där man klickar "Klar" för att bekräfta auktoriseringen. Det kan väl inte vara så enkelt att du missat att gå tillbaka till LR för att fullfölja auktoriseringen?
 

PeterEskilsson

Aktiv medlem
Jag använder Firefox. Testade nu i kväll med att dels inaktivera Flash i webbläsaren och därefter bryta LR-auktoriseringen till Flickr. Startade om hela "konkarongen", startade LR på nytt, dubbelklickade på Flickr-publiceringstjänsten och auktoriserade mot mitt Flickrkonto på nytt. Inga som helst problem. Så jag drar slutsatsen att Flash inte har med saken att göra.

Har du prövat att ominstallera LR-pluginen? Testa även en annan webbläsare. (Själv är jag trogen och nöjd användare av Firefox:)
Däremot märkte jag att själva webbsidan där man klickar på "Auktorisera" blir helt blank efter man klickat (precis som du skriver i ditt första inlägg). I LR dyker det däremot upp en dialogruta där man klickar "Klar" för att bekräfta auktoriseringen. Det kan väl inte vara så enkelt att du missat att gå tillbaka till LR för att fullfölja auktoriseringen?
Har provat, och börjar gå mot en annan lösning, ex att gå via "dra o släppa" från ex hårddisken istället.
Tacksam för ideèrna dock.
 

Eliaz

Aktiv medlem
Inget svar men jag har problem med Flickr auktorisering

Hittade ingen annan lämplig tråd.
När jag försöker auktorisera så visas följande text
Det går inte att uppdatera den här samlingen.

Ett internt fel inträffade:
There is something wrong in CryptUnprotektedData.

BengtE
 

Bilagor

Ventures

Aktiv medlem
Jag exporterar bilderna först till en mapp på en disk. Inget krångel med appar och plugin.

Det "generösa" lagringsutrymmet har krympt sedan trådstarten, om man inte betalar förstås.
 
ANNONS