Annons

Sigma USB dock att låna ut

Produkter
(logga in för att koppla)

kevlin79

Ny medlem
Hej!

Precis skaffat ett Sigma 100-400 objektiv för att testa med min a6300 och Sigma MC-11konverter. Ser att man igår släppt ny firmware till objektiv och konserter. Konvertern inga problem att uppdatera men för objektivet krävs en Sigma USB dock. Känns lite onödigt att köpa en USB-docka för det enda Sigmaobjektivet jag har. Funderar om någon antingen i Göteborgs- eller Malmöområdet skulle tänka sig låna ut sitt för uppgradering? Kan bjuda på en kaffe och bulle under tiden...

Kevin
 

avlustat_medlemskap180119

Avslutat medlemskap
Hej!

Precis skaffat ett Sigma 100-400 objektiv för att testa med min a6300 och Sigma MC-11konverter. Ser att man igår släppt ny firmware till objektiv och konserter. Konvertern inga problem att uppdatera men för objektivet krävs en Sigma USB dock. Känns lite onödigt att köpa en USB-docka för det enda Sigmaobjektivet jag har. Funderar om någon antingen i Göteborgs- eller Malmöområdet skulle tänka sig låna ut sitt för uppgradering? Kan bjuda på en kaffe och bulle under tiden...

Kevin
Äsch, snåljåp! :)

Gå och inhandla en. Kostar bara 300 kr eller nåt. Sen kan du justera ditt objektiv i lugn och ro och uppdatera firmware gång på gång när de släpper nya och sen kanske du skaffar fler Sigmor. Ska du sälja gluggen nån gång och inte ha fler Sigma-objektiv så får du igen det mesta av investeringen.

Att hålla på och mötas upp för att låna ut eller skicka, tycker du det är värt det för den lilla summan som det kostar?

Om du har köpt objektivet i en butik kanske du kan gå dit och ta med en bärbar dator med programmet och uppdatera på plats.


/Mats
 
ANNONS