Annons

Bilder på akvariefiskar

Produkter
(logga in för att koppla)

P-E Claesson

Aktiv medlem
Råkade snubbla över den här gamla tråden och blev tvungen att titta i det gamla bildarkivet. Problemet är att när jag håller på med akvarium, då håller jag på med akvarium och när jag fotar så fotar jag. Sällan båda saker samtidigt. Fast för länge sedan när jag skaffade min första systemkamera så var det just för att fota fiskar.

Hursomhelst var det några år sedan förra akvarieperioden, och då hade jag bara kompaktkameran. Korten blev både kontrastlösa och oskarpa, men jag PS:ade lite på denna Nothobranchius rachovii och det duger väl bra till 400x400 iallafall.
 

Bilagor

fredrikru

Aktiv medlem
Calle Camp skrev:
Hej

Bryter in utan bild.
Det är oerhört viktigt att göra iordning ett akvarium i god tid innan fiskarna släpps i.
Vänta helst 4 veckor innan de släpps i.
Nystartade akvarier kräver 3-4 veckor i drift utan fiskar för att få balans i akvariet.
mao nitrifikationsbakterierna är inte tillräckligt etablerade innan dess vilket kann leda till nitrit i vattnet som binder blodets syreupptagninsförmåga och fiskarna dör då av kvävning "syrebrist".

Tyvärr alldeles för vanligt, därför var det en bra bild med helt rätt kommentar av Janne.

Calle
Hej

Jag brukar låta pumpen gå några dagar i ett annat akvarie som redan är igång så den blir full av nyttiga bakterier så kan man starta igång det nya akvariet snabbare.

Just nu har jag bara igång en 60 literare som står i garaget men jag blir sugen på att starta igång ett större snart när jag ser alla dessa fina bilder :)


Mvh
Fredrik
 
ANNONS