Annons

Fotostudio i Göteborg!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Nouna

Aktiv medlem
Den se ju inte alls dum ut! Vad är hyran?

Kan inte komma (som vanligt tyvärr). Känner att jag har feber nu. Förbenade infuensa...
 

Nouna

Aktiv medlem
Centralt värre...Jag skall flytta in till Gbg i slutet av jan/början feb, så perfekt för mig, men det betyder ju tyvärr också att min ekonomi blir lite skraltig. :-(

Håll mig informerad vad man skulle få betala per månad för att vara med, eller hur ni tänkt er att ta betalt av alla intresserade parter.
 

Goatboy

Aktiv medlem
Nedanstående är ett förslag och bör diskuteras på torsdag och därför är det viktigt att de som är intresserade kommer. Utan uppslutning nu så blir det inget.
----------------------
Studion på Gubberogatan 24 kostar 5000 kr/mån ex moms (7500 kr/mån ink moms) + el och driftskostnader. Vi räknar på 8000 kr/mån.

*Medlemmar och uppsägningstid*
Minsta antalet studiomedlemmar för att gå igång är 8 stycken. Det ger en månadsavgift på 1000kr/mån och medlem.
Helst ser vi att vi är 12 medlemmar. Det ger en månadsavgift på 700 kr/månad och medlem (666kr/mån för att vara rätt exakt).

Ett diagram som visar medlemsavgiftens storlek för olika medlemstal:
http://misc.nomethod.net/diagram.gif

Hyreskontraktets uppsägningstid är 9 månader. För att föreningen skall ha någorlunda säkerhet vill vi ha 6 månaders uppsägnngstid från studiomedlemsskapet. Går man med som studiomedlem så FÖRBINDER man sig till minst 6 månaders medlemsavgifter. Om man kan hitta en ersättare som tar över ens plats kan man sluta tidigare.

*Medlemsavgifter*
Medlemsavgiften betalas i FÖRSKOTT. Man lägger också två månaders avgifter som DEPOSITION när man går med. Dessa betalas ut vid utträde. Depositionen kan förverkas vid exv utebliven medlemsavgift, skada på utrustning osv. Detta
innebär att 1:a månaden skall 3 månadsavgifter erläggas.

*Studiotid och bokning*
Studion bokas i tre pass per dag; förmiddag, dag och kväll [-->12 | 12 -->18 | 18-->], sju dagar i veckan. Detta ger 3 x 7 = 21 bokningsbara pass per vecka.
Kvällspassen måndag - fredag samt alla pass lördag och söndag är "primetime". På en vecka finns det sålunda 5 + 6 = 11 stycken primetime-pass.

För att ge så många som möjligt en sportslig möjlighet att använda studion får en medlem bara boka ett primetime-pass per vecka och ett pass övrig tid.

Målet är att ha ett online-system för bokning av studiotid via webben.
 

Nouna

Aktiv medlem
Med flytten och sadant kommer jag att spendera X antal tusen (forsta egna lyan), sa det kanns lite maffigt att lagga ut och binda mig i dagslaget. Jag antar ju att vi maste lagga till pengar for att fixa till lokalen & kopa in utrustning ocksa & jag vet inte om det funkar for mig just nu.
 

Goatboy

Aktiv medlem
Synd, men bindningstid är tyvärr enda sättet att få en ekonomisk säkerhet i föreningen i och med att uppsägnngstiden är 9 månader.
 

Nouna

Aktiv medlem
Jag forstar bindningstiden. Det ar val mest att jag maste lagga ut 3 avsifter som tyvarr far mig att tveka. Jag forstar varfor, inte det, men vet inte om min ekonomi pallar det.

Nar skulle vi fa betala da?
 

Goatboy

Aktiv medlem
Först behöver vi undersöka VILKEN utrustning vi vill köpa in.

Förslagsvis gör alla intressenter/medlemmarna det tillsammans.
 

Splanky

Aktiv medlem
Det är en bra idé att vara eniga. Att samla till ett stort köp. De flesta ger mängdrabatt enligt alla offerter jag fått på allt som jag skall ha.
Det skiljer i slutändan inte mycket på att näthandla eller gå direkt till affären vid ett sådant tillfälle.

Lämpligt är väl att var och en funderar på sin kammare och skriver en form av önsklista.
För att sedan jämföra och plocka godbitarna.

När det gäller finansiering är ju ett bra tips att hyra ut studion till "ickemedlemmar" också.
 

Niklas Rosendahl

Aktiv medlem
Ja tanken är ju att vi kommer hyra ut studion
för dra in intäkter till föreningen också, sen när det gäller utrustning så är det primära blixtpaket, stativ för fonder mm. Men som sagt detta är ju något vi kommer överens om sen.

Nu är det viktiga att vi får ihop ett antal seriösa intressenter för att komma vidare.

Så passa på att komma på fikan idag, om ni inte vet vart barsidan ligger kan vi ses vid koppamärra kl 19

Väl mött !

//Niklas


Splanky skrev:
Det är en bra idé att vara eniga. Att samla till ett stort köp. De flesta ger mängdrabatt enligt alla offerter jag fått på allt som jag skall ha.
Det skiljer i slutändan inte mycket på att näthandla eller gå direkt till affären vid ett sådant tillfälle.

Lämpligt är väl att var och en funderar på sin kammare och skriver en form av önsklista.
För att sedan jämföra och plocka godbitarna.

När det gäller finansiering är ju ett bra tips att hyra ut studion till "ickemedlemmar" också.
 

Nouna

Aktiv medlem
Eftersom jag ändå har en känsla av att jag inte skulle använda studion varje vecka (eller ens varje måad), så har jag en känsla av att det nog skulle funka bättre för mig att hyra studion vid behov.
 

Niklas Rosendahl

Aktiv medlem
Ok,tråkigt att höra, vet dock inte priser för uthyrning, men det kommer ju kosta en slant det med. Tanken längre fram är ju att kunna köra lite workshops med olika teman och lära av varandra, så kostnaderna i föreningen går ju inte bara till hyran utan även lite utbildning.

//Niklas

Nouna skrev:
Eftersom jag ändå har en känsla av att jag inte skulle använda studion varje vecka (eller ens varje måad), så har jag en känsla av att det nog skulle funka bättre för mig att hyra studion vid behov.
 
ANNONS