Annons

Fotostudio i Göteborg!!

Produkter
(logga in för att koppla)

theseal

Aktiv medlem
...och prylar....


Tanken med att mötas ikväll är att så många som möjligt får göra sin röst hörd. Detta studioförslaget är på inget sätt spikat utan det kan finnas andra alternativ.

Förhoppningen är att ikväll vi skall kunna klubba igenom stadgarna och bilda en förening och därifrån kan vi börja leta lokal som medlemmarna vill ha.
 

theseal

Aktiv medlem
ahh, dom var på andra sidan, på barsidan.... Aj, denna förvirring..

Jag var där men min 11 månaders son proklamerade att pappa släpat ut sonen på dåligheter WAAY past bedtime, så det var abra att linka hem.

Resterande gänget sitter nog kvar.
 

HankOlsen

Ny medlem
sen i diskussionen....

nu är jag väldigt väldigt sen in i denna diskussionen, men jag är väldigt intresserad av detta! bor på krypavstånd från gubberogatan...
hur gick mötet senast? kom ni fram till nåt?
ska försöka läsa forumen lite mer aktivt hädanefter...
 

LasseL

Aktiv medlem
Jag bor 30 meter från studion, men tycker att priset är för högt. dock är vi flera stycken på gatan som kan tänka oss att hyra in oss.
 

Niklas Rosendahl

Aktiv medlem
Tyvärr så fick vi säga nej till lokalen på Gubberogatan,då vi allt för få som va seriöst intresserade.
Det skulle bli för stort ekonomiskt risktagande eftersom vi va så få.

Och som det känns nu efter flertalet försök till få en diskussion runt ämnet över en fika, och det inte varit någon uppslutning så känns det lite trögt.

Så vi tittar på en annan lösning i stället med att börja titta på en fotografisk förening som inte bara håller på med modellfoto, utan fotografi i allmänhet.


/Niklas
 

iplejs

Aktiv medlem
En till lokal

Nu har vi även tittat på en billigare lokal.
Dennna är på 60kvm, ligger på Lantmätaregatan 2, Vågmästareplatsen, Hisingen.
Ja, det är på andra sidan älven... men det tar under 10 minuter från stan, går 3 spårvagnar och 4 bussar dit.
Så även en tfp-modell bör kunna ta sig dit utan att gå vilse.

Denna lokal kostar 1600 + moms/månad inkl vatten och värme. El tillkommer.
Kontraktstid är på 1 år, med uppsägningstid på 6 månader.

Så när man läser detta låter ju allt kanon.

Men ett par saker talar mot lokalen.
Takhöjden. Är på skjutsidan, 245cm.
På smink och mingel sidan 190cm.
Samt så finns det en olyckligt placerad pelare.

Men med tanke på pris och läge, så är det kanske inte helt fel att sätta igång en förening kring denna lokal så vi kommer igång.

Se bilder från lokalen på
http://www.bildagenturen.se/lokal/
 

xantangummi

Aktiv medlem
Jag har inte råd att betala skjortan för en studio(pluggar utan csn och har bara tillfälliga jobb), men om vi skulle vara en tre-fyra personer och dela på kostnaden så är jag med DIREKT, helst skulle jag vilja hyra in mig i lokalen så att jag kan göra avdrag för det också.
 

Goatboy

Aktiv medlem
Just nu är vi fyra personer som tänker köra på det här.

Vi får kalla till möte snart och då får dom som vill vara med banne mig komma.
 

StrangeOne

Medlem
jag hade garna kommit forra gangen....trode jag var med i email listan, men fick inget mail om det...sa nar jag laste omd et har sa var det redan forsent... :(
 

Goatboy

Aktiv medlem
Det börjar dra ihop sig...

Som vissa vet har vi hittat en lokal som ligger väldigt lättåtkomligt med allmänna kommunikationer (spårvagnen stannar någon minuts gångväg bort) som är relativt rymlig och billig. Den ligger vid Vågmästarplatsen på Hisingen.

Lokalen är på ca 65kvm och hyran ligger på 2000kr inkl moms och värme men utan el. Den behöver piffas upp en smula i form av lite målarfärg och så, men inget allvarligare. Lokalen har WC.

Just nu är vi 4 som är definitivt intresserade - det ger en månadskostnad på drygt 500 kr/månaden. Blir vi några till så går månadskostnaden givetvis ner. Blir vi 8 medlemmar är vi nere runt 300 kr/mån och medlem.

Tanken med det här är att skapa ett nätverk med fotointresserade och på så sätt kunna utvecklas tillsammans, lära av varandra och ha ett ställe att fota på.

Vi hoppas kunna dra igång det här och få tillgång till lokalen runt den 1 februari 2007. Vi planerar ett möte torsdagen den 5:e januari där vi träffas och gemensamt kikar på lokalen samt spikar stadgar och liknande.

Återkommer med mer info om det mötet - men boka upp det preliminärt i era kalendrar.

Kontakta mig om du vill bli uppsatt på våran maillista som efter lite strul med adresser återigen fungerar och är uppdaterad.

God Jul och Gott Nytt År!

/Peter
 

Goatboy

Aktiv medlem
Då var det dags. Vi tänkte ta ett kort möte i morgon (torsdag 5/1) och snacka ihop oss och boka en tid för visning av lokalen vi vill inreda som studio samt att ha ett uppstartsmöte för att spika stadgar och så.

Det är på mötet imorgon som vi kommer att diskutera månadsavgifter, medlemsantal och liknande samt samla in synpunkter på stadgarna (http://studiokooperativet.blogg.se/071106162125_frslag_p_stadgar.html) så det här är den chansen som finns att påverka hur det blir.

Vi tänkte ta mötet på Restaurang Barsidan (http://www.barsidan.com/index2.htm) på Kungstorget 7 (baksidan av Café Vallgatan).

Vi träffas kl 19:00 och om du inte vet hur vi andra ser ut så kolla efter några DSLR kameror på borden.


Väl mött!

/Peter
 

Martin Bel

Medlem
Om ni har tänkt att köra pappers bakgrunder som jag använder mig utav, så bör ni också räkna med att dessa slits relativt snabbt vid användning, och en rulle på 11 meter ligger på runt 800 kr.

Tänkte att det kunde vara ett tips sen när ni skall räkna priser och annat.
 
ANNONS