Annons

Canon 1d Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
rogge skrev:
Martin

det sista du skrev var jävligt korkat.
Har man lagt ner en helvetes tid och arbete med gömsle och åtel tex så vill man inte sitta o hoppas på att man ska "träffa rätt" för att få en skarp bild.
sitt där själv så får du se hur det går undan i svängarna.
Orkar inte skriva mer än så, det är inte värt det besväret.
Jag fattar inte vad det har med vad jag skrev att göra tyvärr.

Anders Östberg skrev:
OK, Martin. Whatever floats your boat, som dom säger, alla blir saliga på sin egen religion.
Jag är inte religiös, lyckligtvis.

Ni tycks båda ha glömt bort vad den här lilla sidodiskussionen började med, nämligen om testbilder kunde ge "wow-känsla" eller inte. Alla har olika behov av utrustning, men att sitta och dregla över bildkvalitet i en i övrigt helt meningslös bild, är inte det lite FÖR nördigt?

Anders Östberg skrev:
EDIT: Det där sista var rätt lågt, visar bara hur du sätter dina egna intressen och åsikter som "bättre" än andras. Men det visste vi ju redan. Du hamnade nog på ignorera-listan nu.
Nej, du missuppfattar som vanligt. Jag visar min åsikt i bildkvalitetsfrågan, inget annat. Om du tycker att du själv passar in på mitt generaliserade så är det väl upp till dig att ta illa upp.

En bra bild är en bra bild, och jag kan inte förstå hur det kan bero mer än ett uns på bildkvaliteten, oavsett om det är en örn, en hockeyspelare eller ett gatufotografi.
Det finns jättebra fågelbilder. De är rätt ovanliga bara.
 

Karl Larsson

Aktiv medlem
Magnus, På Photograficas hemsida är det uppdaterat en nyhet den 25:te (dvs i fredags) där dom skriver att dom nu har ett demo-ex i butiken. Lite längre ner bekräftar dom att det finns en bokningslista eller iaf att dom tar emot beställningar och att leverans sker i maj (antagligen skrivet vid lanseringen)

http://www.photografica.dk/news/default.asp?mode=display&category=33&id=514

Är du säker på att det var MarkIII:eek:r?

Jag kan lätt tänka mig att sticka över och handla en imorgon om det är så att dom har "ett gäng" kameror. Verkar ju (med tanke på tillgängligheten i resten av världen) ganska osannolikt.
 

Karl Larsson

Aktiv medlem
Hittade följande på deras sida:

"Update MAY 25th
We are now able to deliver:
Canon EOS 1DmkIII - Only as demo, not for sale"

Ett tag där var jag på väg att sätta mig i bilen och vänta utanför tills dom öppnade..
Ja, jag har blivit knäpp av att vänta!
 

Omar

Aktiv medlem
Karl Larsson skrev:
Hittade följande på deras sida:

"Update MAY 25th
We are now able to deliver:
Canon EOS 1DmkIII - Only as demo, not for sale"

Ett tag där var jag på väg att sätta mig i bilen och vänta utanför tills dom öppnade..
Ja, jag har blivit knäpp av att vänta!
Hej

Till mig sade de att de inte tog VISA, sedan OK om de lade på typ 5%? vilket är ju mindre roligt på en så dyr kamera. Verkar vara kontanter som gäller i butiken, eller överföring till bank.

Jag läste om en dansk som var först i kön, men butiken tog det första exet som butik ex, bara typ vänta en månad till, tradigt! Kan tänka mig att det var den butiken, det var köpenhamn i alla fall.

Mvh

Omar

Mvh
Omar
 

Ahr

Medlem
Jag ser ofta bland oss ivrigt väntande att det resoneras som så att om man inte fick kameran nu så får man vänta ytterligare en månad tills man får den. Så behöver dock inte vara fallet.

Detta ”snack” hade jag med produktchefen på Canon (Sverige) i början på förra veckan.

Hej Daniel,

Vi kommer att börja leverera i början på nästa vecka men det är väldigt små volymer denna månad.
Däremot nästa månad får vi betydligt mer men hur långt det räcker vet jag inte i dagsläget.

-När du säger nästa månad, kommer det löpande leveranser när det "släpps på" eller en stor leverans varje månad?
Dvs ska man räkna med att få den sent i juni.


-Det kommer löpande leveranser hela tiden efter det att första sändningen har kommit.
Jag har tyvärr inga datum i dagsläget.

Hoppas att det lugnar er en del ;-)
 

Omar

Aktiv medlem
Hej

Fick samtalet som jag väntat på.

Får min i morgon.

Min leverantör fick ett ex.

Sade också att det bara hade kommit 10 till Sverige.

Vilken lycka!

Mvh

Omar
 

Anders Östberg

Guest
Grattis Omar! Se till att få armen i bästa skick snabbt nu så vi får se lite nya fina bilder! Gärna fåglar - helst Örnar ;-)
 

Ahr

Medlem
Ja då har tydligen Cyberfoto fått minst en kamera. Enkel slutsats då nr5 på listan över Mark3 som Omar länkade, råkar vara Ralf som har ansvar för digitalkameror och Canonobjektiv mm hos just Cyberfoto.
 

Torleif

Aktiv medlem
Grattis!

Omar skrev:
Hej

Fick samtalet som jag väntat på.

Får min i morgon.

Min leverantör fick ett ex.

Sade också att det bara hade kommit 10 till Sverige.

Vilken lycka!

Mvh

Omar
Grattis Omar, vi som ännu väntar på MKIII väntar med spänning på dina första intryck, upplevelser och framförallt bilder!

mvh Torleif
 

Omar

Aktiv medlem
paul innergård skrev:
Jag har i nuläget inte fått min kamera. La ut den i ett skede då jag trodde den skulle komma. Så mig kan du räkna bort från listan.
Hej

Rätt optimistiskt , lägga det i väskan 14 april.

Trovärdigheten urholkas, varför tar du inte bort den?

Det är ju lätt att lägga in den när du väl får kameran.

Hälsningar

Omar
 

Omar

Aktiv medlem
Re: Grattis!

Torleif skrev:
Grattis Omar, vi som ännu väntar på MKIII väntar med spänning på dina första intryck, upplevelser och framförallt bilder!

mvh Torleif
Hej

Tackar i förskott, blir väl i morgon.

Blir väl en del klämmande och testande. Men i början inte så mycket bilder, kan inte köra bil nu så jag kommer inte ut i fält så lätt. Vill helst inte fota där jag bor, handikapad med dyr utrustning blir lätt byte i en av sveriges mest kriminella städer, Malmö.

Fotandet blir nog lite problem med en hand, kan ju dock prova sätta kameran på 1/8000s med ISO safety shift med mitt 400mm 5.6 för att undvika skakningsoskärpa och hoppas på det bästa :) :) :) :)

Jag tränar på och för varje dag blir jag starkare och jag har ett mål att kunna fota igen.

Jag borde kanske ha skaffat en lätt kompaktkamera med långzoom i stället :) :) :)

Mvh

Omar
 

Palletheking

Aktiv medlem
Omar skrev:
Hej

Rätt optimistiskt , lägga det i väskan 14 april.

Trovärdigheten urholkas, varför tar du inte bort den?

Det är ju lätt att lägga in den när du väl får kameran.

Hälsningar

Omar
Jag trodde att den skulle dyka upp, fast tidsaspekterna var ju som bekant lite optimistiska. Sen känner jag väl i ärlighetens namn inga större samvetskval för att jag låtit prylarna stå kvar i väskan. Ser inte direkt hur det kan skada någon annan. Framstår jag som någon slags bluffmakare så får det väl vara så. Prylarna är beställda och dyker förhoppningsvis snart upp.
 

Photocon

Aktiv medlem
Re: Re: Grattis!

Omar skrev:
Hej

Tackar i förskott, blir väl i morgon.

Blir väl en del klämmande och testande. Men i början inte så mycket bilder, kan inte köra bil nu så jag kommer inte ut i fält så lätt. Vill helst inte fota där jag bor, handikapad med dyr utrustning blir lätt byte i en av sveriges mest kriminella städer, Malmö.

Fotandet blir nog lite problem med en hand, kan ju dock prova sätta kameran på 1/8000s med ISO safety shift med mitt 400mm 5.6 för att undvika skakningsoskärpa och hoppas på det bästa :) :) :) :)

Jag tränar på och för varje dag blir jag starkare och jag har ett mål att kunna fota igen.

Jag borde kanske ha skaffat en lätt kompaktkamera med långzoom i stället :) :) :)

Mvh

Omar
Gratulerar! När du har slutat pillra på den nya mackapären är det bara att invänta Mark4 så du kan starta en ny tråd!!!!:):):)

Skämt åsido o lite OT Hur fasiken har är din arm bruten egentligen. jag bröt min precis under ledkulan vid höger axel 3 mars 2006. Kallas Collom kirurgicumfraktur. Har inte återfått hela rörelseförmågan än o kommer aldrig att få det. Men 80% har jag. Det som är börta är viss uppåtrörlighet. Fast redan efter 10 veckor kunde jag hjälpligt plåta med en 20D och 24-70/2.8. Efter 3 månader fick jag ont efter att testat plåtning med FF-kamera och 70-200/2.8 plus 2x extender. Med viss smärta som gick över med lite sjukgymnastik kunde jag i alla fall en vecka senare köra 1DsMkII-prov med lånad tyngre 400mm.

Så jag lider med dig. Men eftersom jag fick reda på i förra veckan att jag aldrig återfår den full rörelseförmågan, trots att det gått 16 månader så finns det inget som jag inte kan göra som jag gjorde innan. Så det gör inget.

De sade att min fraktur var komplicerad och att jag skulle få punktvis smärta då och då resten av livet. Och då måste jag ju undra hur illa skadad du är.

Det är dig väl unt att få kameran. Kanske rentav påskyndar rehabiliteringen. Psyke och fysik hör ju ihop.

MVH/Lennart
 

Omar

Aktiv medlem
Re: Re: Re: Grattis!

Photocon skrev:
Gratulerar! När du har slutat pillra på den nya mackapären är det bara att invänta Mark4 så du kan starta en ny tråd!!!!:):):)

Skämt åsido o lite OT Hur fasiken har är din arm bruten egentligen. jag bröt min precis under ledkulan vid höger axel 3 mars 2006. Kallas Collom kirurgicumfraktur. Har inte återfått hela rörelseförmågan än o kommer aldrig att få det. Men 80% har jag. Det som är börta är viss uppåtrörlighet. Fast redan efter 10 veckor kunde jag hjälpligt plåta med en 20D och 24-70/2.8. Efter 3 månader fick jag ont efter att testat plåtning med FF-kamera och 70-200/2.8 plus 2x extender. Med viss smärta som gick över med lite sjukgymnastik kunde jag i alla fall en vecka senare köra 1DsMkII-prov med lånad tyngre 400mm.

Så jag lider med dig. Men eftersom jag fick reda på i förra veckan att jag aldrig återfår den full rörelseförmågan, trots att det gått 16 månader så finns det inget som jag inte kan göra som jag gjorde innan. Så det gör inget.

De sade att min fraktur var komplicerad och att jag skulle få punktvis smärta då och då resten av livet. Och då måste jag ju undra hur illa skadad du är.

Det är dig väl unt att få kameran. Kanske rentav påskyndar rehabiliteringen. Psyke och fysik hör ju ihop.

MVH/Lennart
Hej

Jag har något som heter Sluten distal humerusfraktur.

Var när jag bröt arm med en kompis på 195cm lång, jag slog honom på högern, på vänstern var vi lika starka och vägrade ge oss, min arm knäcktes till sist, hans ben större.

Så min överam är bruten, vridits i sönder i massa bitar, röntgen visar något som jag inte tycker ser ut som ett ben, mer som en massa glasskärvor.


Jag har ju själv massa problem med stelhet, stel i axel och i armbåge.

Min arm försöker de dra rätt med remmar och mycket våld, smärta hör till så man får inte gnälla.

Ca 2 timmar hos sjukgymnasten varje dag.

Man får ju hoppas att man blir återställd, men man börjar bli lite orolig.

Man får kämpa vidare, har inte så mycket värk som jag hade innan i alla fall.

Mark3 är en positiv faktor.

Mvh

Omar
 
Senast ändrad:
ANNONS