Annons

Canon 1d Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)

Omar

Aktiv medlem
persept skrev:
Ser att du säljer din N... har du någån känsla av hur af prestanda är mellan N och 3?

/
Ej testat

Känns som det inte är någon skillnad i fält. Men nu använder jag en annan objektivkombination.

Mvh

Omar
 

Omar

Aktiv medlem
fredriklindstrom skrev:
Om du inte markar nan skillnad mellan 400 5.6 + 1.4 extender M3 och 500/4 MIIN, sa borde val rimligtvis M3 vara mycket snabbare ?
Hej

Så är det nog.

Senast jag fotade med mitt 500mm var september 2006?? och brukar nästan alltid ha på 1.4xtc och kommer inte riktigt ihåg hur snabbt det var.

Kan säga som så jag känner att af är bra för de flesta objekt med mark3 + 400mm 5.6 + 1.4xtc, känner mig än så länge inte begränsad med af hastigheten. Kan tänka mig att ta av telekonvertern tex när det gäller snabba fåglar som sparvhökar, svalor etc som flyger nära en.

Mvh

Omar
 

Omar

Aktiv medlem
Hej

De som inte sett det kan förbeställa Arthur Morris MARK III USER’S GUIDE, kommer senast 7 juni?

Man kan ju använda Paypal, www.paypal.com och skicka 20 dollar.

Klicka på Paypal ikonen på denna sida en bit ner för att kunna betala http://www.birdsasart.com/accs.html

"The MIII is surely the best ever digital camera body for those photographing birds in flight or in action, wildlife in action, or sports. It is, however, the most complex digital camera ever released. There are nine menu tabs that cover approximately 40 items (not including 57 Custom Functions in four groups!) Since the camera is quite complex and many of the basic camera operations are very different from previous Canon digital cameras, we will be offering the Mark III User’s Guide (MIII UG) PDF ($20 via e-mail only) early next week. We are accepting pre-orders. The MIII UG will be sent via e-mail no later than Thursday, June 7, 2007.


The UG will include instructions on how to set and use all of the menu items and custom functions that I am currently using, and best of all, your purchase will include at least one (but probably more) free updates (as I learn more about the camera). In addition, the UG will include basic directions for using Digital Photo Professional (DPP), the packaged RAW processor software that comes (on CD) with the MIII. At present, neither BreezeBrowser nor Adobe Camera Raw supports Mark II RAW conversions and it is likely that that will be the case for the next month or two at least. (All of the MIII images in this bulletin were converted using DPP 3.0.)



You can order your copy of the Mark III User’s Guide PDF right now for $20—by e-mail only. As is usual Paypal is quite convenient. You can call us at 863-692-0906 with credit card in hand, or send a check for the correct amount made out to “Arthur Morris” to us as follows: Arthur Morris/BIRDS AS ART, PO Box 7245, 4041 Granada Drive, Indian Lake Estates, FL 33855."

"nor Adobe Camera Raw supports Mark II RAW conversions" stämmer ju inte.

Mvh

Omar
 

Torleif

Aktiv medlem
Första känslan

Första känslan av att uppgradera från 20D till MkIII var (ursäkta nu) en hallalujaupplevelse. Kunde inte ta mig till att skriva något i forumet innan jag lugnat mig något. Tänkte här ge några snabba tankar på de detaljer/funktioner som gör att jag ser uppgraderingen värd pengarna.

Tyngd/storlek: MkIII känns i mina händer inte mer otymplig än 20D+batterigrepp. Visst är det en skillnad, men inget som stör. Skönt att bli av med det glappande batterigreppet. Som en kompis en gång sa (mest som ett skämt): en riktig kamera behöver inget batterigrepp...)

AF/fps: I jämförelse till 20D upplever jag att af är betydligt snabbare med MKIII+400/5.6+1.4x än 20D+400/5.6 utan 1.4x. Därtill verkar af vara klart mer exakt än på 20D. 10fps jämfört med 20D:s 5 fps gör skillnad. Möjligheten att bränna av en serie på fågel, porträtt (utan att kameran lägger av pga minnesbrist) och ur serien välja de bästa bilderna är något jag saknat otroligt på 20D. Alla (kamerafreaks och lekmän) som hittills hört 10fps gå av i serie har vräkt ur sig "VA faan va det där???!!!"

3" skärm: Att byta från 20D:s 2" skärm till den stora skärmen på MkIII är som att byta från svartvit TV till digital bredbild. Sant är att bilden är svår att se solljus, men det är ett enormt steg från 20D:s skärm. På MkIII kan man klart se om bilden är en keeper eller något för deleteknappen.

Exponering: Det som redan skrivits att MKIII exponerar lite på annat sätt skriver jag under. Det tar nog ett litet tag innan man får kläm på exponeringen.

På minussidan är det enda jag hittills märkt att minneskortet krympte...

Det blev kanske lite hallelujakör iallafall, men det kan inte hjälpas. Jag är imponerad av MkIII och bytet från 20D är enormt.

mvh Torleif
 

rogge

Aktiv medlem
Hej

Vart blev adobe Gamma av när cs3 blev till
Har cs2 oxå installerat men gamma försvann.
Finns kanske ppå nåt annat ställe.
/Rogge
 

Palletheking

Aktiv medlem
En skärm som är svår att beskåda i solljus. Min D200:as skärm var inte heller något vidare i solljus. minns att jag fick skugga den med kroppen eller använda handen som motljusskydd. Mig veterligen finns inga skärmar som är bra i solljus.
 

J.Weinö

Aktiv medlem
paul innergård skrev:
En skärm som är svår att beskåda i solljus. Min D200:as skärm var inte heller något vidare i solljus. minns att jag fick skugga den med kroppen eller använda handen som motljusskydd. Mig veterligen finns inga skärmar som är bra i solljus.
Betyder detta att du har lite Nikonpryttlar
i skåpet som du "behöver" bli av med ;-)
 

Arne S

Aktiv medlem
paul innergård skrev:
Mitt råd, passa er. I lager kan i det här fallet innebära lååång tid.
Ja, det verkar märkligt.

"-Världens snabbaste digitala systemkamera - omarbetad EOS 1D Mark III" Omarbetad M III:a???

"Finns i lager". Vems lager och var?

"Svensk meny, manual" Menyn är på svenska, men manualen?

"Kameran skickas med orginal kvitto och garanti,börjar gälla från dagen kunden beställer produkten." Ja, vad skulle man annars få om inte ett originalkvitto? Garantitid som löper från beställningsdagen?

Men jag kanske är paranoid.
 

Anders Östberg

Guest
Garantin börjar från beställningsdatumet?

En sådan godbit tål att upprepas.:)
 

Palletheking

Aktiv medlem
Innan någon gör sig olycklig över Daniels annons, så råder jag er att slå på hans namn i sökfunktionen. Det finns ett par trådar som handlar om just honom. Vederbörande har blivit avstängd från Trader bla, använder sig också av olika namn i sina annonser, som i övrigt är identiska. I de trådar som finns framgår det tydligt hur suspekt den här mannen är.
 

mange78

Aktiv medlem
Denne "Daniel Andersson" har även flera alias. "Anna", "Christian" och "Christoffer" är de jag känner till. Han har nämligen blivit portad från Tradera eftersom han inte har produkterna han säljer i sin ägo. Därav har han registrerat sig igen under annat namn.

Det är skattebrottslighet och falsk marknadsföring det handlar om!
 

Janne H

Aktiv medlem
Omar skrev:
Hej

Lite Mark3 bilder från igår med 400mm 5.6 +1.4xtc, handhållet eller på beanbag och någon är på 2500 ISO.

Omar
Hej Omar.

Detta ser ju inte för illa ut ;-)
Ska vi anse att iso 100-400 är förlegat nu?

Krya på dig!

/Janne
 

Anders Östberg

Guest
Fick just det efterlängtade telefonsamtalet från Scandinavian Photo, och bara ett par dagar innan semestern börjar. :)
 
ANNONS