Annons

Nic Collection försvann från lagermenyn i Fotoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

lersaker

Aktiv medlem
​Jag köpte Nic Collection för en massa år sedan, och använder den flitigt som plug-in i Fotoshop.
Använde det senast igår när jag redigerade bilder.
På kvällen var den plötsligt försvunnen från lagermenyn och jag har själv inte gjort någonting aktivt för att radera den.
Försökte återinstallera den, men mitt Fotoshop CS5 svarar inte. Programmet är ju så gammalt så jag har ingen länk till någon hjälp heller.
Tänkte att ok, jag får väl betala för det igen, men lyckas inte nyinstallera den nya versionen heller.
Någon som råkat ut för samma sak?
Eller har en idé om vad som kan ha hänt?
Jag klarar mej ganska bra med de bildredigeringsprogram jag har så varför ska jag tvingas uppgradera?
Min smala plånbok gör att jag inte bara köper på mej hur som helst utan anledning. Är sur.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
En fråga från en som inte använder fristående NIK eller Photoshop.

Varför behöver man NIK i Photoshop? Har man inte vad man behöver där?
 

iSolen.se

Guest
En fråga från en som inte använder fristående NIK eller Photoshop.

Varför behöver man NIK i Photoshop? Har man inte vad man behöver där?
Det är bra vid idétorka och kan spara tid.

Jag brukar använda ett filter, tycka det är för mycket och sen gör jag något liknande mildare med egna redigeringslager.

Samma sak med Instagram, det finns massa inbyggda filter, de är bra som inspiration.
 

lersaker

Aktiv medlem
​Jag köpte Nic Collection för en massa år sedan, och använder den flitigt som plug-in i Fotoshop.
Använde det senast igår när jag redigerade bilder.
På kvällen var den plötsligt försvunnen från lagermenyn och jag har själv inte gjort någonting aktivt för att radera den.
Försökte återinstallera den, men mitt Fotoshop CS5 svarar inte. Programmet är ju så gammalt så jag har ingen länk till någon hjälp heller.
Tänkte att ok, jag får väl betala för det igen, men lyckas inte nyinstallera den nya versionen heller.
Någon som råkat ut för samma sak?
Eller har en idé om vad som kan ha hänt?
Jag klarar mej ganska bra med de bildredigeringsprogram jag har så varför ska jag tvingas uppgradera?
Min smala plånbok gör att jag inte bara köper på mej hur som helst utan anledning. Är sur.
Filtermenyn ska det vara!
 

lersaker

Aktiv medlem
Provat reseta Photoshop vid uppstart?

/Stefan
Har provat contrl+alt+shift men får inte upp något annat än att datorn frågar om den får köra Fotoshop.
Såg i ett annat forum att mitt CS5 troligen är för gammalt för de nya versionerna från DxO.
Jag behöver misstänker jag börja abonnera på senaste Fotoshop om jag vill ha tillgång till Nik fortsättningsvis.
Alltså, det jag redan har har ju fungerat fram till nu, lite dåligt att tvingas till uppdatering för att Adobe vill tjäna pengar. Skulle kunna betala för nya Nik men det är ju inte kompatibelt.
 

M7_21

Aktiv medlem
Har provat contrl+alt+shift men får inte upp något annat än att datorn frågar om den får köra Fotoshop.
Såg i ett annat forum att mitt CS5 troligen är för gammalt för de nya versionerna från DxO.
Jag behöver misstänker jag börja abonnera på senaste Fotoshop om jag vill ha tillgång till Nik fortsättningsvis.
Alltså, det jag redan har har ju fungerat fram till nu, lite dåligt att tvingas till uppdatering för att Adobe vill tjäna pengar. Skulle kunna betala för nya Nik men det är ju inte kompatibelt.
Tror att du måste förr eller senare ändå uppdatera dig till PS CC, i prenumerationen följer ju både Bridge och Lightroom med. Kostar 120:-/mån, tillgång hela tiden till programmens uppdateringar.
 

lersaker

Aktiv medlem
Tror att du måste förr eller senare ändå uppdatera dig till PS CC, i prenumerationen följer ju både Bridge och Lightroom med. Kostar 120:-/mån, tillgång hela tiden till programmens uppdateringar.
Jo du har nog rätt i det.
Utan Nik har jag ingen lust att fota så jag får väl acceptera rådande omständigheter.
Tack för inläggen!
 

lersaker

Aktiv medlem
En fråga från en som inte använder fristående NIK eller Photoshop.

Varför behöver man NIK i Photoshop? Har man inte vad man behöver där?
Det finns en utmärkt svartvit konverterare där man har kontroll över gråskalor bl.a.
Ett bra brusreduceringsprogram.
Två program för skärpning.
Färgfilter som jag inte brukar använda.
Viveza, ett program där man kan korrigera bitar av bilden på olika sätt för att öka dynamiken i den.
Silver Efex Pro, Define och Viveza använder jag på alla mina bilder.
 
ANNONS