Annons

Gruppköp av nya Sony Alpha 700?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zebulah

Aktiv medlem
I fallet med tält pratade man om rabatter på 25-30% och har man följt en del trådar här på fotosidan så känns det som att fotohandlarna har mindre marginaler.
 

photoboy

Aktiv medlem
Jag jobbar i fotobutik, och marginalerna i butiker som ligger bra till på Pricerunner är oftast inte mer än ca 5-10% på digitalkameror.

Zebulah skrev:
I fallet med tält pratade man om rabatter på 25-30% och har man följt en del trådar här på fotosidan så känns det som att fotohandlarna har mindre marginaler.
 

maak

Aktiv medlem
Låter som en bra combo till ett bra pris! Hoppas tullen missar paketet och du slipper betala momsen. Lite avundsjuk är jag, lycka till
 

ondjultomte

Aktiv medlem
maak skrev:
Låter som en bra combo till ett bra pris! Hoppas tullen missar paketet och du slipper betala momsen. Lite avundsjuk är jag, lycka till
Företaget skickar inte paketet direkt till mig, då åker man på tull i 100% av fallen.

Kameran kommer förhoppningsvis hit i en resväska snart :)

I värsta fall så kommer det postas hit om resan fördröjs.
 

maak

Aktiv medlem
Ok, Hoppas du får den så fort som möjligt, ser fram emot lite testbilder. Har du kollat på Dyxum.com, finns ganska många testbilder redan av medlemmar som köpt A700 redan
 

ondjultomte

Aktiv medlem
Jag har postat en testbild från A700, SONY lånade ut en kamera ett tag.

Men fler bilder kommer. Tyvärr är inte VG/BG tillgängligt förrens i början av november.
 

wsaar

Aktiv medlem
Undrar om vertikalgreppet från EU kommer fungera på USA-versioner av kameran. Är nog en combo som skulle passa mig eftersom man då får greppsensorn när man springer runt med kameran utan VG, men slipper nickelkontakten vid längre plåtningar...
 

ondjultomte

Aktiv medlem
wsaar skrev:
Undrar om vertikalgreppet från EU kommer fungera på USA-versioner av kameran. Är nog en combo som skulle passa mig eftersom man då får greppsensorn när man springer runt med kameran utan VG, men slipper nickelkontakten vid längre plåtningar...

Bra fråga :) Borde kunna svara på den frågan om några veckor.
 

Bofoto2

Aktiv medlem
Gruppaket tillbaka över pölen med garantianspråk?
Det kanske är billigare att ta en kryssning över lilla pölen till Estland och köpa?
Själv får jag bra pris i butik i stan.
 

Bofoto2

Aktiv medlem
tannler skrev:
Väldigt intressant tanke, Tallinn - men då blir det utan greppsensor.
Prisnivå?
Ingen aning, men pratade med en Ryska för några år sen och hon sa att programvaror på Engelska i "öst" kostade kanske hälften mot i Sverige. Men det är ju inte samma sak, tex Adobe kan ju ta 100:- i uland för CS2 och tjäna klöver eller ta 5000:- och inte sälja nåt.
 

Trued

Aktiv medlem
Dollarkursen på väg ner!

Hur prissätts kameror i Sverige tar importörerna hem varor i Dollar eller i Yen?
Just nu är USA billigast, faktiskt bättre än Tokyo.
Vad är det vissa talar om Tallin? Skulle det vara en annan prisbild där?
Berätta gärna mer den som startade den delen av diskussionen i denna råd,
 

Scors

Aktiv medlem
joakimgbg skrev:
Prissättningen på A700 är svår att förstå. Är Sony tvingade att hålla ett (alltför) högt pris för att inte störa relationen med andra kameratillverkare som Sony tillverkar sensorer åt?
Något stämmer inte. Frågan är om någon vågar köpa en A700 de första månaderna innan priset satt sig. Jämför forumet för 40D där folk verkar slåss om de få kameror som finns.

hmm jag är nog en sådan konstig person.. :p.. För jag har redan köpt A700an.. :p
 

Zebulah

Aktiv medlem
joakimgbg skrev:
Prissättningen på A700 är svår att förstå. Är Sony tvingade att hålla ett (alltför) högt pris för att inte störa relationen med andra kameratillverkare som Sony tillverkar sensorer åt?
Något stämmer inte. Frågan är om någon vågar köpa en A700 de första månaderna innan priset satt sig. Jämför forumet för 40D där folk verkar slåss om de få kameror som finns.
Förstår inte riktigt varför man inte skulle "våga" köpa en A700 de första månaderna? Om man pratar om priset kommer man lika aldrig att kunna köpa den utan att den faller i pris efteråt och det handlar bara om hur tidigt man vill ha sin kamera. Det kostar på att ligga i täten.
 

Scors

Aktiv medlem
hmm precis, skall man vänta tills den blir billigare så kan man vänta tills produktions stoppet... sedan så kan den ibland öka i pris.. som antikvitet :p

A700 är så pass mkt bättre än A100an så.. Sedan så gav jag ju inte full pris för min heller så. :p
 

FotoDan

Aktiv medlem
Är det någon som har svart på vitt vad som gäller med garantin om jag köper en kamera i USA eller Estland eller vad det nu är.

Köper jag en kamera på t.ex "fotobutiken i norrland" har jag ju 2års garanti utan snack.

Kommer jag kunna skicka min kamera till Zieger här i Sverige och dom fixar den med 2års garanti?
 
ANNONS