Annons

Linse till Canon 600D

Produkter
(logga in för att koppla)

Jornhardy

Ny medlem
Tja,
Fick prova en Canon 6D med CANON EF 70-200MM 1:4.0 L IS USM och det blev jo sjuktmsnygga bilder:)

Har möjligheten att uppgradera till detta kitt, men det är jo lite mycke pengen.

Så jag undra på ett förslag till en tillsvarvande Linda som funkar till min 600D som jag kan kolla på för jag svor av närmare 30 papp?


Jörn
 

mikael.b.roos

Aktiv medlem
Tänkte uppgradera hela kitet, eller bara köpa nytt objektiv till din nuvarande kamera?

Är det bara objektivet så ligger det väl runt 9 tusen om jag inte har fel.. det finns ett likadant utan bildstabilisering för runt 4500 som är sjukt mycket prisvärt!
 

Jornhardy

Ny medlem
linsa

Tänkte uppgradera hela kitet, eller bara köpa nytt objektiv till din nuvarande kamera?

Är det bara objektivet så ligger det väl runt 9 tusen om jag inte har fel.. det finns ett likadant utan bildstabilisering för runt 4500 som är sjukt mycket prisvärt!

Âr sugen på hla kittet, men strängt tatt - har jag inte behov :)
Âr sugen som tusan, men tänkte att tästa en ny linse till min 600d först.
Blev nog lite "blendat" av kjänslan av att bara hållai 6D :)

Har du någon länk till den du tänker på ?

Jørn
 

mikael.b.roos

Aktiv medlem
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=232205
låg lite högre i pris än vad jag hade för mig, men det är värt varenda krona!

Jag vet att följande tankesätt är tråkigt, men ack så sant: Uppgradera objektiv först, sedan kamera.

bra objektiv gör underverk för en mindre bra kamera
en bra kamera gör INTE underverk för mindre bra objektiv.

så ja, antingen ta smällen med både kamera och objektiv, eller bara objektiv och vänta med kameran

har du fler objektiv som heter EF? eller du har EF-S? endast objektiv med namnet EF passar på 6D.

för risken finns då att du köper en 6D med ett 70-200 och så blir du utan vidvinkel eller normalzoom vilket är väldigt irriterande..
 
ANNONS