Annons

Val av skärm?

Produkter
(logga in för att koppla)

ztenlund

Aktiv medlem
Prova med att justera svärtan, du kan säker få mer vithet i skärmen. Jag har haft en Dell Ultrasharp men ställde av den, den var alldeles för svart för mig. Men prova vetja, det kan ju ha ändrats med årgångarna eller olika modeller?
Testbilden är ju trasig. Om jag laddar ned den och stoppar in den i PS CS4 får jag först meddelande om trasig färgprofil och värdena stämmer inte alls om man tar fram pipetten. Ännu mer uppenbart blir det om man fyller i rutorna själv med färghinken med samma värden som står ovanför.
 

Funkyman

Ny medlem
LG UltraFine 4K 24MD4KL eller Eizo 27-tum ColorEdge CS2730 - IPS bildskärm

Behöver hjälp innan jag köper ny skärm till min MacBook Pro (USB-C)

Det skiljer 5000:- mellan ovanstående skärmar, och jag kan inte bestämma mig för vilken som är bäst lämpad för mig. Kriterier; Mac-vänlig, snabb, och framför allt användas till att redigera bilder med. Hobby-nivå med höga krav på bildkvalitet.

Någon som är bättre insatt än jag, och som har några synpunkter? Finns ytterligare alternativt som är ännu bättre, så är jag inte svårövertalad.

Tack på förhand.
 

AWid

Aktiv medlem
Behöver hjälp innan jag köper ny skärm till min MacBook Pro (USB-C)

Det skiljer 5000:- mellan ovanstående skärmar, och jag kan inte bestämma mig för vilken som är bäst lämpad för mig. Kriterier; Mac-vänlig, snabb, och framför allt användas till att redigera bilder med. Hobby-nivå med höga krav på bildkvalitet.

Någon som är bättre insatt än jag, och som har några synpunkter? Finns ytterligare alternativt som är ännu bättre, så är jag inte svårövertalad.

Tack på förhand.
Föreslår att du även kikar på Benq SW270C. En helt ny Benqskärm med Adobe RGB, "keps" och hårdvarukalibrering. Finns väl ännu inte hos alla handlare, men bl a Komplett och Skandinavian Foto har den. Funkar utmärkt med USB-C som då även kan strömförsörja en bärbar med USB-C/Thunderboltladdning. Rekommenderas!
 
ANNONS