Annons

Sigma USB-dock fungerar inte.

Produkter
(logga in för att koppla)

ztenlund

Aktiv medlem
Ja, det är ju förstås en klar fördel. Jag får försöka ta itu med det ändå, nu när jag har dockan :)
Möjligen är ingångsvärdet lite fel. Ta reda på om objektivet fokuserar rätt som det är eller inte. Det är ju bara om det inte gör det du behöver lägga ned tid och energi på att justera det, vilket kan ta ett tag...
 

Mrs C

Aktiv medlem
Att stänga av brandväggen är sällan en bra idé. Det är fullt möjligt att din Sigmadocka behöver ha en viss port öppen, men då är det rätta att öppna för den porten i brandväggen.

Om man stänger av hela brandväggen riskerar man att utsätta sig för allsköns attacker från elaka typer på internet.

Jag föreslår att du tar kontakt med Sigmas representant i Sverige och frågar hur problemet ska lösas.

Tillägg: brandväggen var tydligen inte problemet, men jag låter det här stå kvar ändå ifall någon söker efter en lösning så att denne inte behöver göra tabben att stänga av brandväggen.
Jag uppskattar din hjälp! Bra att det får stå kvar.
 

Mrs C

Aktiv medlem
Möjligen är ingångsvärdet lite fel. Ta reda på om objektivet fokuserar rätt som det är eller inte. Det är ju bara om det inte gör det du behöver lägga ned tid och energi på att justera det, vilket kan ta ett tag...
Jag tycker ju att jag fått till det bra, men tänker att det kanske kan bli ännu bättre :) I min förra tråd så fick jag ju veta att det kan krångla med AF-ON med Sigmaobjektiv. Hur kollar jag det/ gör nåt åt det i programmet?
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Jag tycker ju att jag fått till det bra, men tänker att det kanske kan bli ännu bättre :) I min förra tråd så fick jag ju veta att det kan krångla med AF-ON med Sigmaobjektiv. Hur kollar jag det/ gör nåt åt det i programmet?
När du laddat ner programmet koppla upp sigmaobjektivet med USB dock. Då bör du få information att ny mjukvara finns tillgänglig.
 
ANNONS