Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ögonmusslan ramlar av

Produkter
(logga in för att koppla)

martley

Aktiv medlem
Jag har en kameraväska av ryggsäcksmodell som jag i och för sig tycker är väldigt bra, men en sak retar jag mig på: Det är väldigt vanligt att när man lägger in kameran i sitt fack i ryggan så fastnar gärna öronmusslan framför okularet i stoppningen på väskan och poppar av. Har man tur så stannar den kvar inuti väskan, men det har till och med hänt att den i samband med detta helt försvunnit och jag har fått köpa en ny som reservdel, den kostar visserligen inte så mycket, men det är irriterande. Har nån annan råkat ut för detta, och finns det nån bra metod att slippa krånglet? Ett sätt är förstås att ta bort den själv, men det känns omständligt. Det kanske kan hjälpa att göra facket för kameran lite större.
 

nivas

Aktiv medlem
För min del var det där ganska vanligt med Canons äldre hus (300D, 30D...). Jag läste problemet genom att sätta en bit dubbelhäftande tejp mellan musslans baksida och kamerakroppen. Borde även funka med en liten klick lim på "rätt" ställe.
 

ehrsa

Aktiv medlem
Vet inte vilken kamera du har, men samma problem hade jag med min Nikon D750, löste det med några små droppar 'snabblim'..
Hälsn!
 
ANNONS