Annons

fotokurs

Produkter
(logga in för att koppla)

Shimari

Ny medlem
Hej!

Jag har fotat ett tag nu men känner att jag skulle vilja lära mig lite fortare en det går just nu så skulle vilja gå en fotokurs för nybörjare eller kanske lite mer avanserat en nybörjare.

Har nån nått tips om nått bra i närheten av Stockholm eller Uppsala? :)

// Caroline
 

Tarnan

Medlem
Jag gick folkuniversitetets kurs Foto 1. Den finns som intensiv över 2 helgdagar men jag rekommenderar den som sträcker sig över flera veckor (1 tillfälle per vecka ca 3 timmar per gång) eftersom man konstant kommer på frågor under veckorna som man vill ha svar på. Dessutom så får du uppgifter att lösa till nästa tillfälle och det missar man ju med en intensiv kurs. Folkuniversitetets kurs var bra, pedagogiskt upplagd, , bra tempo. Allt hänger på kursledaren och min var jättebra tycker jag. Men det är viktigt att deltagarna är på samma nivå så ring upp och prata med dem för att höra om du kanske skall gå Foto 2 istället..
För mig var i varje fall kursen väl investerade pengar..

Sedan har jag varit i Barcelona med ovan nämnda Marcus och hans Icepic. Suveränt roligt och kul upplägg med olika teman per dag. Marcus är både skicklig och trevlig och så här i efterhand har jag fått ett roligt minne för livet.
 
Senast ändrad:

Gucco

Avslutat medlemskap
Moderskeppet guld

Moderskeppet har en ny tjänst som kallas guld. Om du tecknar dig på ett abonnemang, får du tillgång till samtliga utbildningsfilmer. Då distansutbildningen i foto i Jönköping (även det Mattias mfl från Moderskeppet)inom kort läggs ner, är det ett mycket gott alternativ.
 

gatosi

Aktiv medlem
Oj, lägger Jönköping ner? Varför det? Det kan ju knappast vara pga brist på efterfrågan.
Hoppas kursen till hösten går, jag sökte den faktiskt.
 

J0£L

Aktiv medlem
Jag vill också slå ett slag för Marcus Johansson och hans Icepic som är ett trevligt koncept. Mackan som han kallas, är duktig fotograf och dessutom en pedagogisk lärare.
 

Gucco

Avslutat medlemskap
2013

2013 är sista året för kursen mig veterligen. Jag har gått både Visuell kommunikation och Digital bildbehandling, mycket bra utbildningar.
Nej orsaken till nedläggningen är inte bristen på elever:)
Mattias kan med säkerhet förklara orsaken.
Dock ska Guld hos Moderskeppet vara lika givande, vilket är en källa att ösa ur med ständigt uppdaterad kunskap.
 

Shimari

Ny medlem
Tack för förslag!

Tack för alla förslagen!

Har bestämt mig för att gå kursen hos Marcus Johansson eftersom så många tipsade om det! :)
 
Hej!

Jag har fotat ett tag nu men känner att jag skulle vilja lära mig lite fortare en det går just nu så skulle vilja gå en fotokurs för nybörjare eller kanske lite mer avanserat en nybörjare.

Har nån nått tips om nått bra i närheten av Stockholm eller Uppsala? :)

// Caroline
Jag kan helt klart rekommendera kurserna på Fotografiska. Jag har gått Fotografering 1, en 7-veckorskurs med ett undervisningstillfälle per vecka. Kursen hade en bra blandning av teori, praktik och feedback. Du behöver kunna grundläggande inställningar för din kamera som förkunskaper.

Om du funderar på Fotografering 1 ska du helt klart överväga att gå den som börjar 5 november med Anna Thorbjörnsson som kursledare. Anna är väldigt pedagogisk och utmanar din kunskap som gör att du lär dig snabbt om du är fokuserad.

Lycka till.

/Måns
 
Någon som kan säga något om deras kurser? Är de bra eller... ja, någon?
Jag har "gått" kursen "Porträtt och modell i studio" samt "Stora Photoshopkursen". Det är olika lärare, men ligger på ungefär samma nivå. För att få ut det mesta bör man sitta med kursen på en skärm, anteckningar på en annan och eventuellt programmet som förevisas på en tredje.

/Måns
 
ANNONS