Annons

Med en analog Pentax över axeln

Produkter
(logga in för att koppla)

.karin

Ny medlem
Fin tråd.
Har just börjat fota med en begagnad Pentax ME super, främst med fuji superia (200 & 400) men börjat testa porta 400 nu också. Bilderna är tagna med 50 och 28 -linser. 28an verkar lite kantstött och släpper ljus ibland.

Har inte så mkt erfarenhet av analogt färgfoto på lite seriösare nivå och har en del problem med att många bilder får ett oskönt korn. Vet inte om det beror på fokuseringen, framkallningen, kopieringen eller materialet. Någon som vet och har tips?
 

Bilagor

Björkhult

Aktiv medlem
Fin tråd.
Har just börjat fota med en begagnad Pentax ME super, främst med fuji superia (200 & 400) men börjat testa porta 400 nu också. Bilderna är tagna med 50 och 28 -linser. 28an verkar lite kantstött och släpper ljus ibland.

Har inte så mkt erfarenhet av analogt färgfoto på lite seriösare nivå och har en del problem med att många bilder får ett oskönt korn. Vet inte om det beror på fokuseringen, framkallningen, kopieringen eller materialet. Någon som vet och har tips?
Hej Karin.

är det papperskopiorna eller bilderna pä foto-CDn som får 'ett oskönt korn'?

Mvh Pär
 

.karin

Ny medlem
Det är nog värst på papperskopiorna men sällan något alls blir riktigt skarpt så en del av orsaken ligger såklart också i min teknik. Har inte kostat på mig mer än Japanfoto-framkallning än så länge. Är det inte kopiorna de skannar? (lågupplöst dessutom)

Karin
 

Björkhult

Aktiv medlem
Pentax KM

Här är dagens fynd:
En Pentax KM med ett SMC Pentax 55mm F1.8 i bra skick! :)
( Köpte ett M42 55mm F1.8 med adapter till min fotokompis också.)
 

Bilagor

F.Eliasson

Aktiv medlem
Här är dagens fynd:
En Pentax KM med ett SMC Pentax 55mm F1.8 i bra skick! :)
( Köpte ett M42 55mm F1.8 med adapter till min fotokompis också.)
Vilken skönhet, Per!

Här kommer några skott från i somras, samt nu i helgen från Barcelona.

Pentax MX, Pentax M20/f4 Pentax M135/3.5 samt M35/2.8
 

Bilagor

Björkhult

Aktiv medlem
Kylskskåpsstädning inför jul!

Då hittar man oframkallade filmrullar...

Kodak Ektar och Gold som ligger och väntar på att bli framkallade. Bilderna är tagna med div. Pentax kameror och objektiv runt 50 mm.
 

Bilagor

Senast ändrad:
ANNONS