Annons

Första fullformatkameran

Produkter
(logga in för att koppla)

Dulcidine

Medlem
Är ute efter en ny kamera, gärna fullformat av Nikon.
Velat mellan Nikon D610, Nikon D7100, Nikon DF (egentligen mest för att designen tilltalar mitt retro-hjärta) och Nikon D750....
Någon som testat/äger några av dessa och kan ge lite insidertips?

Tar också gärna emot tips på objektiv!
 

afe

Aktiv medlem
D7100 är inte FX, och Nikon Df är visserligen rätt snygg, men D610 är nog egentligen en bättre kamera. Av de du räknar upp är D750 den klart bästa kameran.

Att ge råd i övrigt är väldigt svårt utan att veta vad du har nu, varför du vill byta och vad du vill ha ut av din nya kamera.
 

Dulcidine

Medlem
Ja, juste kan ju vara bra att lägga till det. Jag tar egentligen mest människor, streetfoto och ibland mat. Alltså inte så mycket landskap och naturfotografi.
 

Newnoise

Aktiv medlem
Inte funderat på en beg D800? Ligger riktigt bra i pris nu. Jag har en D610, vilken jag är jättenöjd med, men hade jag köpt en kamera idag hade det blivit en beg D800.

Mvh
 

afe

Aktiv medlem
Ja, juste kan ju vara bra att lägga till det. Jag tar egentligen mest människor, streetfoto och ibland mat. Alltså inte så mycket landskap och naturfotografi.
Vad har du nu, och varför vill du byta? D750 är jättebra till det du beskriver, men om det är den som passar bäst för dig är svårt att säga. :)
 

Dulcidine

Medlem
Jag sålde min Canon 60D nyligen och har för tillfället bara en Nikon FM3A. Den är ju fullformat, men vill alltså ha en digital en :)
Okej, jo är sugen på 750! Om jag får för min sambo, som har just den hah... Den är ganska bra all-around om jag förstår?
 

afe

Aktiv medlem
Om din sambo redan har en kanske du kan få testa den och se om den passar för dina behov, och ja - det är en bra allroundkamera :)
 
ANNONS