Annons

Service av Nikon F4?

Produkter
(logga in för att koppla)

wilper

Aktiv medlem
Jag har en Nikon F4 som har utvecklat problemet att spegeln börjat hänga sig i uppfällt läge efter att man tagit en bild.

Går det fortfarande att få den servad någonstans i Sverige eller i EU?
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Nikon Nordic har en verkstad i Solna. Kolla med dem.

MEN högst troligt är det billigare att köpa en begagnad F4 som fungerar. Jag talar visserligen i egen sak eftersom jag har en F4S att sälja, men min erfarenheter av kameraverkstäder är att en sådan reparation inte lär kosta under begagnatpriset.

Sen finns det naturligtvis en del fristående verkstäder som kan vara billigare. Men de jag känner till gillar inte så moderna kameror som F4.
 

Ventures

Aktiv medlem
Jag har en Nikon F4 som har utvecklat problemet att spegeln börjat hänga sig i uppfällt läge efter att man tagit en bild.

Går det fortfarande att få den servad någonstans i Sverige eller i EU?
Kan det vara så enkelt att det bara är spegeldämparen (foamkudden som spegel fälls upp mot) som blivit klibbig?
Den bör vara relativt enkel att byta.
 

wilper

Aktiv medlem
Jag har inte sett något klägg på spegeln, men jag skall ta en titt. Tack för tipset.
 

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Då lånar jag tråden lite ang rengöring och allmän översikt av just en Nikon F4?
Där måste det ju finnas människor som utför detta till en rimlig kostnad...eller?
 

Melker Humala

Aktiv medlem
Jag har en Nikon F4 som har utvecklat problemet att spegeln börjat hänga sig i uppfällt läge efter att man tagit en bild.

Går det fortfarande att få den servad någonstans i Sverige eller i EU?
Prova först med nya batterier. Jag har för mig att min brukade uppträda på det sättet.
 
ANNONS