Annons

Regnskydd på resa - Fujifilm X-T10

Produkter
(logga in för att koppla)

P13

Aktiv medlem
Hej,

Ska snart iväg på resa till Sri Lanka där jag och min utrustning högst troligt kommer utsättas för en del regn.
Har just ingen avsikt att aktivt vara ute och fota i hällregn, men börjar det regna när jag är ute vill jag kunna skydda kameran (Fuji X-T10), utan att för den sakens skull sluta fota. Kommer bara ha med mig ett 35mm + ett 14mm objektiv och ett resestativ.

Så, vad har ni för erfarenheter/tips på regnskydd? Funkar engångsskydden (http://tinyurl.com/zwrjrny) eller värt att lägga lite mer på ett "riktigt" skydd (ser så otympliga ut)? Vad använder ni?
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Funkar bra

Engångsskydden fungerar utmärkt. De jag köpte var av så pass bra kvalitet att de håller väldigt många gånger (typ 30 heldagar i fält). Googla lite och köp inte de billigaste, de är ju så billiga ändå. Perfekt att ha med sig i fickan vid resor och dylikt, De på bilden duger nog gott.
 

P13

Aktiv medlem
Engångsskydden fungerar utmärkt. De jag köpte var av så pass bra kvalitet att de håller väldigt många gånger (typ 30 heldagar i fält). Googla lite och köp inte de billigaste, de är ju så billiga ändå. Perfekt att ha med sig i fickan vid resor och dylikt, De på bilden duger nog gott.
Det låter ju strålande, tack för din input! Då får det bli ett par engångsskydd :)
 
ANNONS