Annons

Vattentät inramning?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan!
Jag har fått en order på ett stort foto (ca 1,5x1m, kanske till och med större) som ska hänga i ett poolrum med risk för en hel del stänk. Vad tror ni är det bästa sättet? Plexi, aluminium, vattentät ram, osv? Det är ett foto med fina färger som gärna får komma fram ordentligt.
Tack på förhand!
/Rickard
 

pdahlen

Aktiv medlem
Har provat plexi och aluminium. Jag blev riktigt nöjd med plexi och det skulle ju fungera i miljön, att tänka på är bakgrunden måste ju vara neutral tex vit. Alu var jag inte alls nöjd med, den har legat i förrådet i 5 år nu.

Kan dock tänka mig att priset blir ganska högt för den storleken, troligen är färgerna bättre på ett vanligt tryck.

Kanske ska man prova en vanlig förstorning mellan två plastskivor som silikonlimmas. Vet inte hur stora ramar tex Ikea har, köpa två stycken och limma ihop ”glasen”
 
Har provat plexi och aluminium. Jag blev riktigt nöjd med plexi och det skulle ju fungera i miljön, att tänka på är bakgrunden måste ju vara neutral tex vit. Alu var jag inte alls nöjd med, den har legat i förrådet i 5 år nu.

Kan dock tänka mig att priset blir ganska högt för den storleken, troligen är färgerna bättre på ett vanligt tryck.

Kanske ska man prova en vanlig förstorning mellan två plastskivor som silikonlimmas. Vet inte hur stora ramar tex Ikea har, köpa två stycken och limma ihop ”glasen”
Det är 25% på en viss butikskedja just nu som rekommenderade plexiglas också, tror jag provar det. Priset blir ganska överkomligt. Hoppas kunden tycker det också bara. Tack för tipset!
 
ANNONS