Annons

Förstoring 50x70

Produkter
(logga in för att koppla)

stevensteven

Aktiv medlem
Hej!

Någon som kan rekomendera en bra och billig lab/tryckeri som skriver ut i 50x70 från digitalt.
Antingen i stockholm eller på nätet.

Det jag ska göra är en meny tavla åt ett café. Jag ska fota bakgrundsbilderna nästa vecka. Sen ska jag sätta ihop det med menyn.

Tack på förhand!

/Steven
 

hmoss

Aktiv medlem
Ultraman skrev:
Hej!

Någon som kan rekomendera en bra och billig lab/tryckeri som skriver ut i 50x70 från digitalt.
Antingen i stockholm eller på nätet.

/Steven
Det finns egentligen två olika metoder som kan komma ifråga, eftrsom tryck bara blir lönsamt i stora upplagor.. fototeknik eller stor bläckteknik.

När det gäller foto - att köra digitala bildfiler direkt ut på en printer som skriver på fotopapper (d.v.s. som framkallas i RA-4) så är det vad jag vet Crimson och DOX som har tekniken, i Stockholm alltså.

Bläckstrålar i bredformat står lite överallt, på såväl tryckerier som hos kopieringsbyråer och andra lab.

Priserna finns i regel på resp. företags hemsidor, vare sig de tar emot via nätet eller ej.

//H
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Hej

Det blev förvånadsvärt bra på "rätt" betrakningsavstånd.

Konveterade denna bild från RAW till JPG, sände in den utan annan bearbetning än skärpning.

http://www.roine.nu/gh/crw_6838.htm

Går man nära bilden är framförallt de gula blommorna på ängen "fyrkantiga", men totalintrycket är bra enligt de som ser bilden.

Från D60 är de klart skarpa o det är inga problem att stå nära o försök att hitta nått, de är klockrent skarpa.

Roine


Bengt-Arne skrev:
Har du dragit upp till 50x70 format med bilder från D30, skulle vara intressant att veta resultatet.
 

prinsen

Aktiv medlem
Jag har gjort 50*70 från min gamla dimage 5:a och med super kvalité.

Visst kräver det lite förarbete om man vill ha det "perfekt" men det funkar utan några problem
 
ANNONS