Annons

teleobjektiv nikon d3100

Produkter
(logga in för att koppla)

mkn

Medlem
Hej !

Ska köpa ett nytt objektiv till min nikon d3100.

max pris strax över 2000:- hoppas jag på finna.

går det att fota familjens äventyr o barnens vardag med teleobjektiv bra ?
jag är amatör och tar blandat på familjen, djur och natur.
så vad för alternativ tycker ni jag ska kolla på? ni vet mitt max pris, kan vara lite över med men ca 2000:- :)

Hoppas på snabba svar är så sugen o köpa nu.
 

danne63

Medlem
Hej !

Ska köpa ett nytt objektiv till min nikon d3100.

max pris strax över 2000:- hoppas jag på finna.

går det att fota familjens äventyr o barnens vardag med teleobjektiv bra ?
jag är amatör och tar blandat på familjen, djur och natur.
så vad för alternativ tycker ni jag ska kolla på? ni vet mitt max pris, kan vara lite över med men ca 2000:- :)

Hoppas på snabba svar är så sugen o köpa nu.
Dnästan det enda alternativet Nikon 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX Zoom-Nikkor jag harsjälv haft ett sådant och det har ju vr också.Går att få under 2000:-.
 

mkn

Medlem
Dnästan det enda alternativet Nikon 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX Zoom-Nikkor jag harsjälv haft ett sådant och det har ju vr också.Går att få under 2000:-.
Faktiskt det jag hade så gott som bestämt mig för. Jag köper det idag. Vill ju ut och foto massa nu !!! :)
 

danne63

Medlem
Dnästan det enda alternativet Nikon 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX Zoom-Nikkor jag harsjälv haft ett sådant och det har ju vr också.Går att få under 2000:-.
Men det finns ju detta också för strax över 2000:- om du tar mera bilder typ landskap eller inom hus då den har mera vidvinkel Nikon Nikkor AF-S DX 18-105 f/3.5-5.6G ED VR
 

mkn

Medlem
Men det finns ju detta också för strax över 2000:- om du tar mera bilder typ landskap eller inom hus då den har mera vidvinkel Nikon Nikkor AF-S DX 18-105 f/3.5-5.6G ED VR
tar ju en del bilder inomhus, är den första du nämnde ej bra inomhus ?

dålig med det där med zoom, vilken är bäst om man vill fota djur från långt håll?
 

danne63

Medlem
tar ju en del bilder inomhus, är den första du nämnde ej bra inomhus ?

dålig med det där med zoom, vilken är bäst om man vill fota djur från långt håll?
Du har kanske ett kit objektiv på 18-55 så då skulle jag köpa ett 55-200 jag hade ett sådant till min D80 så det tror jag inte du ångrar.
 
ANNONS