Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inköp i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

Nachtweij

Medlem
Hej. Kommer att bege mig till USA om någon vecka.
Försökt hitta en tråd om detta men fotosidan.se är inte så bra på att skapa användarvänliga och sökbara forum.

Så frågan lyder:

Vart tycker ni är mest prisvärt att köpa i USA gällande kamera prylar? Och har ni något bra ställe där man kan fynda på riktigt?

Är inne på filter samt eventuellt något objektiv.

Har en 5D3 nu som jag är nöjd med.
 

professorb

Aktiv medlem
Prova BH photo eller adorama om du är i New York. Annars kan du kanske få prylarna skickade till ditt hotell om du beställer innan resan. Det finns också flera andra butiker i NY men de är mer eller mindre skumma.
 

Nachtweij

Medlem
Prova BH photo eller adorama om du är i New York. Annars kan du kanske få prylarna skickade till ditt hotell om du beställer innan resan. Det finns också flera andra butiker i NY men de är mer eller mindre skumma.
Tack... BH har jag varit på och det är till NY vi skall..

Men spontant så känns det som man inte tjänar så mkt på att köpa i USA längre..
 

Jist

Medlem
B&H som sagt, dom har allt, men...
Läs på om prisnivåer innan du åker för dollarn är dyr för närvarande och allt är inte billigt, jag hittade saker som till och med blev dyrare än hemma i Sverige så att läsa på rekommenderas.
Tillbehör som minneskort och batterier låg iaf 30-50% lägre än hemma.

Finns som sagt även andra "fotobutiker" som även säljer resväskor/souvenirer/huvudvärkstabletter och varma mackor, jag undvek dem...!
 

Worley

Avslutat medlemskap
Dollarn (och euron) har stuckit iväg rejält det senaste året. I Sverige har de kursökningarna inte fullt ut slagit igenom på butikspriserna. Det kan alltså vara billigare att köpa hemma. För ett par år sedan kunde man spara omkring 20% på att köpa utomlands, men just nu är många prylar aningen dyrare när man växlar från kronor.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Kameror och vanliga konsument- eller billigare L-objektiv tjänar man inget meningsfullt på. Vad gäller dessa är det bara erbjudanden och väldigt dyra objektiv som lönar sig. Möjligen kan andra tillbehör löna sig. Datorer (om man kan leva med amerikanskt tangentbord) kan löna sig. Vissa Mac kan löna sig.
 

afe

Aktiv medlem
Med nuvarande dollarkurs tjänar man som sagt inte så mycket på att handla fotoprylar i USA. Däremot kan vissa udda tillbehör vara mycket lättare att få tag på där.

Angående sökning håller jag med om att FS egen sökning inte är optimal; jag brukar använda google och söka enligt följande (ersätt förstås med egna sökord):

site:fotosidan.se/forum USA handla New York
 

Ventures

Aktiv medlem
Det är också lite tråkigt när laddare och dylikt som ska nätanslutas måste ha adapter när man kommer hem, om de ens är gjorda för 240 volt (vilket turligt nog de flesta prylar klarar numera). Jag köpte extra batteri - och laddare -förra året. Då var det fortfarande ganska mycket billigare. Men kollar man nu kan det vara samma pris och ibland billigare att köpa prylarna i Sverige.
Momsen, som varierar mellan staterna, tillkommer ju efteråt och kan bli en tråkig överraskning när man står i kassan.
Kanske finns det motsvarande prisjakt eller liknande internetsidor för USA-marknaden om man vet vad man är ute efter. Annars är ju B&H en fingervisning om prisnivån.
 
ANNONS