Annons

vilket stativ samt fjärrutlösare?

Produkter
(logga in för att koppla)

biffelin

Ny medlem
Hej!

Skulle vilja införskaffa ett stativ samt fjärrutlösare till min Canon 500D, tyngsta objektivet jag har är Sigma 70mm F2.8 EX DG MACRO (vikt på ca 500 g).

Önskvärt är att det kan bli högre än 150 cm (jag är nästan 180 själv, så vill kunna fota i nästan ögonhöjd med stativet) och prisklass ca 1000 kr.

Har ni även tips på fjärrutlösare så lyssnar jag gärna! :) enda önskemålet där är att den ska vara trådlös.


tack på förhand!
mvh Elin
 

biffelin

Ny medlem
Åh tack för dina svar! Stativet verkar vara ngt för mig :) har kollat runt lite själv men hittar mest med lägre höjd, så den där såg bra ut!

Hm.. Tror inte den har IR.. Är osäker. Får kollas upp! Billigt annars! :)
 

cls

Aktiv medlem
Hej, jag vill minnas att 500D har IR, men nackdelen med IR-fjärren är att man får ganska kort räckvidd och att man måste rikta den mot framsidan av kameran.

För ett tag sen köpte jag en billig radiostyrd fjärr på ebay som jag bara måste rekommendera. Den diskuteras en del i den här tråden. (I tråden handlar det om 7D/5DIII, men det finns även en variant för 500D.) Den kostar i och för sig mer än en IR-fjärr, men är fortfarande billig (jag betalade knappt 200). Och fördelen är att radiostyrningen funkar på längre håll, genom väggar etc.
 

biffelin

Ny medlem
Hej, jag vill minnas att 500D har IR, men nackdelen med IR-fjärren är att man får ganska kort räckvidd och att man måste rikta den mot framsidan av kameran.

För ett tag sen köpte jag en billig radiostyrd fjärr på ebay som jag bara måste rekommendera. Den diskuteras en del i den här tråden. (I tråden handlar det om 7D/5DIII, men det finns även en variant för 500D.) Den kostar i och för sig mer än en IR-fjärr, men är fortfarande billig (jag betalade knappt 200). Och fördelen är att radiostyrningen funkar på längre håll, genom väggar etc.
Låter intressant! Dock verkar den sidan de länkade till som hade den produkten inte längre finnas..
Vad heter den fjärr som du köpte?
tack på förhand :)
 

cls

Aktiv medlem
Sök efter JYC JY-110. Är inte helt säker på beteckningen men nästan. Om du ska slå till så kolla att du beställer med rätt kontakt till din kamera.
 
ANNONS