Annons

WFT-E6B hjälp...

Produkter
(logga in för att koppla)

Torbjörn Andersson

Aktiv medlem
Hej.

Har just köpt en WFT-E6B till min 1Dx men då jag köpte den begagnad så fick jag inte med någon manual och har inte riktigt fattat hur man kopplar ihop den med macen för att köra direktfångst till Lightroom 5.

Någon som har lust att hjälpa en kille.. ?

Mvh Torbjörn
 

Torbjörn Andersson

Aktiv medlem
Hej Lars.

Tackar, har hittat den men hittar inte hur man kör direktfångst till lightroom.... Är inte helt bakom flötet utan jobbar med datorer m.m. ( för informationen skull.. ) men hittar ingen stans hur man kör direktfångst..

Tacksam för hjälp.
 

Candersson

Aktiv medlem
Nu kör jag ju inte Lightroom 5 men är det inte så att Lightroom helt enkelt visar bilder med automatik när de hamnar i en utpekad folder?
Om det nu fungerar på det viset så ska du använda FTP funktionen i WFT-E6 och ansluta dator<->kamera med antingen Ad-hoc nät eller via ditt vanliga WiFi-nät.

Hoppas det hjälper dig en bit i alla fall.
 

Torbjörn Andersson

Aktiv medlem
Hej.
Jag ska gå igenom allt i morgon och testa lite. Att få det att fungera med EOS Utility är busenkelt men just att slippa köra genom 2 program vore skönt...

Tack för all hjälp hittills så ska jag se om jag kan få det att fungera annars så skriker jag till igen :)

Trevlig kväll!
 

apersson850

Aktiv medlem
Att köra genom FTP innebär ju också två program (FTP server och Lightroom), kan man säga, så skillnaden är inte stor.
 

Candersson

Aktiv medlem
^^ Helt korrekt.
Vilken lösning man väljer beror väl lite på vad man är ute efter.

Har man behov av att editera den nyss tagna bilden (med automatik) innan den visas på en skärm så är nog den lösning som visas i videolänken ovan helt rätt (Adorama).

Ska man bara snabbt visa den tagna bilden på en display så använder jag en lösning med WFT-E6 och programmet Shuttersnitch på min iPhone/iPad. På iPhonen ansluter jag sen en HDMI adapter för vidare transport till lämplig typ av display.
Funkar kalas :)
 
ANNONS